Rubikova kostka, GLUT && OpenGL

HackForum

Rubikova kostka, GLUT && OpenGL#
Takze pro zajemnce programovani grafickych ptakovin.

Kostka ma implementovany algoritmus, ktery je schopny slozit origos kostku 32x32. Je to doplnene patricnym GUI a ovladanim(pro me intuitivni=)).

GUI pouziva GLUT a OpenGL

Nebudu zde popisovat algoritmus. Je to proste prace s vrtsvama a hranami krychle.

Cela kostka je ulozena v trojrozmernem 3x3x3 poli po 4 bytech.

[link] download zdrojaku.

Ovladani si vyctete ze zdrojaku.

Je to primitivni program, kdo dela v C/C++ to pochopi rychle.


(odpovědět)
_( l ) | 85.132.198.*27.1.2008 18:34
re: Rubikova kostka, GLUT && OpenGL#
jo, kdyby jste to nemohli slozit, tak mezernikem se slozi sama(asi si na to dam copyright :D). Pro blbce tam je makefile.
(odpovědět)
_( l ) | 85.132.198.*27.1.2008 18:36
re: Rubikova kostka, GLUT && OpenGL#
Hod jsem printscreen
(odpovědět)
Amo | E-mail | ICQ 333-327-65227.1.2008 19:36
re: Rubikova kostka, GLUT && OpenGL#
Zdrojak vypada zajimave, ale budu si muset stahnout knihovny :P

btw jak dlouho jsi to psal?

----------
*´¨)
¸.·´¸.·´¨)
(¸.·´ (¸.·*´`*·>>> [link] <<<
(odpovědět)
|/V/=|/V|7`/ | E-mail | Website27.1.2008 20:14
re: Rubikova kostka, GLUT && OpenGL#
|/V/=|/V|7`/: cisteho casu asi 5 hodin.
(odpovědět)
_( l ) | 85.132.198.*27.1.2008 21:47
re: Rubikova kostka, GLUT && OpenGL#
Amo: tak si to zkompiluj. Chyby tam nejsou.
(odpovědět)
_( l ) | 85.132.198.*27.1.2008 21:47
re: Rubikova kostka, GLUT && OpenGL#
Jestli chcete, tak Vam sem fouknu linky na GLUT a binarku kostky. Pro neverici: Vir, trojan a dalsi shitware to neni, se kdyztak odpojte od netu xD
(odpovědět)
_( l ) | 85.132.198.*28.1.2008 11:58
re: Rubikova kostka, GLUT && OpenGL#
Jj, hod to sem
(odpovědět)
Amo | E-mail | ICQ 333-327-65228.1.2008 20:21
re: Rubikova kostka, GLUT && OpenGL#
Takze binarka: [link]
(odpovědět)
_( l ) | 85.132.198.*28.1.2008 22:21
re: Rubikova kostka, GLUT && OpenGL#
Pekna prace, jen by bylo lepsi rozhazeni kostky podle obtiznosti, traba easy otoceni 30x atd.
Pac zacatecnik to nema nikdy sanci slozit.

----------
*´¨)
¸.·´¸.·´¨)
(¸.·´ (¸.·*´`*·>>> [link] <<<
(odpovědět)
|/V/=|/V|7`/ | E-mail | Website29.1.2008 17:49
re: Rubikova kostka, GLUT && OpenGL#
ale ma... stiskni mezernik ;). A je to klasicka originalni kostka.
(odpovědět)
_( l ) | 85.132.198.*29.1.2008 18:02
re: Rubikova kostka, GLUT && OpenGL#
Srry ze k tomu mam furt nejaky reci, ale po stisknuti mazerniku se kostka slozi, jenom skoro nikdy nepouzije ten lehci zpusob. Pokud to budes dal vyvijet, mozna by nebylo naskodu urcit vic moznosti slozeni a pote vyuzit tu moznost, ktera bude mit nejmensi pocet tahu (otoceni).

btw jinak uz nemam co dodat, takhle prehlednej zdrojak jsem jeste nevidel. Thumbs up

----------
*´¨)
¸.·´¸.·´¨)
(¸.·´ (¸.·*´`*·>>> [link] <<<
(odpovědět)
|/V/=|/V|7`/ | E-mail | Website29.1.2008 19:12
re: Rubikova kostka, GLUT && OpenGL#
vyvijet to dal nebudu. Delal jsem to z nudy a z provereni znalosti OpenGL a GLUT. Je to OpenSource, takze si s tim delej co chces ;)
(odpovědět)
_( l ) | 85.132.198.*29.1.2008 19:59
re: Rubikova kostka, GLUT && OpenGL#
if (jsi to opravdu cele tvoril ty _(|) a bez tutorialu zamerenych na velice podobnou cube + cele jsi to mel hotove za <= hours) _(|) |= lhar.
(odpovědět)
._._--| |--._._ | 91.121.7.*30.1.2008 13:59
re: Rubikova kostka, GLUT && OpenGL#
._._--| |--._._: Ehm, zhruba 5 hodin cisteho casu prace s OpenGL a GLUT. K cemu tutorial? Zakladni prace s grafikou. Podivej se do zdrojaku experte. Zadny zazrak v tom neni. Zeby zavist? Ubohe. Vazne smesny clovek.
(odpovědět)
_( l ) | 85.132.198.*30.1.2008 15:14
re: Rubikova kostka, GLUT && OpenGL#
Nebo si treba kup knizku o OpenGL. To jsi tak neschopny nebo zavidis?
(odpovědět)
_( l ) | 85.132.198.*30.1.2008 15:16
re: Rubikova kostka, GLUT && OpenGL#
Hmm pěkny, jak je to náročný po matematický strance?
(odpovědět)
C X | 82.113.53.*30.1.2008 19:17
re: Rubikova kostka, GLUT && OpenGL#
Zertujes? Jak je mozne napsat tolik radku kodu za pouhych 5 hodin? Priznej se, ze jsi na tom pracoval alespon 2 dny. Nic jineho svym predchozim komentarem nesleduji, urcite byla potreba teoreticka priprava, ktera zabrala vetsinu casu a ty ji proste nezminujes.

Zavist? Co je zavist? Ja nic takoveho neznam :-)

Good luck _(|)
(odpovědět)
._._--| |--._._ | 88.80.200.*30.1.2008 19:19
re: Rubikova kostka, GLUT && OpenGL#
C X: trochu ano.

._._--| |--._._: Omg, jedina priprava byla to, ze jsem si rekl co budu delat a jak to asi bude vypadat. Na samotnem programovani nic neni, pokud vis co mas delat. Je to tak tezke pochopit? Ja se programovanim zivim a tato kostka je naprosto trivialni program. Ale to ty asi nevis/nepochopis. Co je podle tebe pojem "hodne radku kodu"? Tohle ma asi 2000 radku. To je moc? No lol.

(odpovědět)
_( l ) | 85.132.198.*30.1.2008 20:08
re: Rubikova kostka, GLUT && OpenGL#
calm up, vedel jsi co mas delat, tzn. s OpenGL jsi uz drive pracoval a zrejme ne jen jednou, coz je ta priprava. Ja se programovanim zivim take a chapu to jiz od sameho zacatku, nyni zrovna pracuji na low-level projektu, kde se uzivaji preruseni, mapovani pameti z user space do kernel space a opacne, spinlocky ve velke mire a mnoho dalsich ponekud slozitejsich komplexnich prvku. Jedna chyba muze zpusobit az destrukci daneho zarizeni. 2000 radku za 5 hodin mi proto momentalne pripada prilis mnoho. Tvuj kod jsem jen v rychlosti proletl.
(odpovědět)
._._--| |--._._ | 210.51.187.*31.1.2008 17:38
re: Rubikova kostka, GLUT && OpenGL#
A jak ten algoritmus řešení rubikové kostky funguje?
(odpovědět)
Amo | E-mail | ICQ 333-327-65231.1.2008 22:47
re: Rubikova kostka, GLUT && OpenGL#
Proboha. Mas k tomu zdrojove kody. Tak se misto stupidnich dotazu podivej, jak je to vyreseno. Pokud si to nevyctes, stale muzes zagooglovat a urcite narazis na tuny zpusobu, jak to resit.
(odpovědět)
HC31.1.2008 23:44
re: Rubikova kostka, GLUT && OpenGL#
Amo: Algoritmus vychazi z postupů na slozeni Rubikovy kostky po vrstvach. Nejprve jsou slozeny horni hranové krychle - horni kriz. Potom nasleduje slozeni hornich rohovych krychli. Tim je slozena horni vrstva. Nasleduje slozeni stredni vrstvy slozením strednich hranovych krychli. Pote jsou dolni rohove krychle umísteny na spravne pozice. Nasleduje jejich otaceni do spravne polohy. Tim jsou slozeny dolni rohove krychle. Potom se dolni hranove krychle natoci do spravnych poloh a jejich vymenou se dokonci slozeni kostky.

._._--| |--._._ Delam svou praci, delam ji dobre a delam ji rychle. To, kde pracujes ty a co delas me nezajima. To, ze jsi pomaly a dokazes odpalit nejake zarizeni neodbornym(tvym) softwarem je opet tvuj problem ;)

HC: nema to cenu, nepochopi ;))
(odpovědět)
_( l ) | 85.132.198.*1.2.2008 6:20
re: Rubikova kostka, GLUT && OpenGL#
Low-level kod v zadnem pripade nebyva produkovan stejnym tempem, jako high-level kod. Pochopitelne si radovy "lepic" tento fakt neuvedomuje, protoze on se nizkourovnovym programovanim profesionalne nezabyva, kdyz si sklada existujici komponenty.

Projekty jez realizuji nemohou v zadnem pripade byt neodborne uz ze samotneho principu. Clovek bez detailnich znalosti pouzite architektury, kernelu ci patricneho hardwaru ani netusi, co se pod tou vsi abstrakci vlastne skryva usili.

Jeden by radeji mel udelat neco se svou neurvalosti az primo vulgarnosti a disrespektem vuci ostatnim, mnohdy podstatne lepsim a vykonnejsim programatorum, jinak usuji, ze to daleko nedotahne. Ze _(|) ani nedokaze pracovat v teamu je mi jasne predem a doufam, ze se nad sebou zamysli, nez zase neco placne.
(odpovědět)
._._--| |--._._ | 91.121.7.*1.2.2008 16:18
re: Rubikova kostka, GLUT && OpenGL#
"Low-level kod v zadnem pripade nebyva produkovan stejnym tempem, jako high-level kod. Pochopitelne si radovy "lepic" tento fakt neuvedomuje, protoze on se nizkourovnovym programovanim profesionalne nezabyva, kdyz si sklada existujici komponenty."

To neni tak docela pravda. Samotny kod (to, co neco dela) je produkovan stejne rychle. Co muze zdrzovat, je integrace kodu s knihovnami nebo jine zapasovani do existujiciho prostredi. Jake to zdrzeni bude zase do velke miry zavisi na znalosti toho systemu.

"Projekty jez realizuji nemohou v zadnem pripade byt neodborne uz ze samotneho principu. Clovek bez detailnich znalosti pouzite architektury, kernelu ci patricneho hardwaru ani netusi, co se pod tou vsi abstrakci vlastne skryva usili."

Tady bych to neprehanel. Kolik let jsi to studoval :)

"Jedna chyba muze zpusobit az destrukci daneho zarizeni."

Co je to za zarizeni? Chyba jakeho typu? Nevyplatilo by se vam udelat emulator toho zarizeni?
(odpovědět)
hjh | 85.160.12.89/127.0.0.*1.2.2008 20:23
re: Rubikova kostka, GLUT && OpenGL#
._._--| |--._._: Muzes mi vysveltit co je na low-level programovani sloziteho? S low-levelem se bezne setkavam. Dokonce si predstav, ze v teamu pracuju. Ale v takovem teamu, ktery je pro tohle nadseny stejne jako ja.

Kdyz jsi takovy expert, tak mi ukaz nejaky tvuj kod, nez tady zacnes tvrdit nejake kraviny. Jo, jsem vulgarni, neurvaly, atd.... proc? Protoze lidi jako ty me serou svojima recma o tom, ze je slozite udelat to a to a pochopit to a to. TO, ze ty nedokazes neco udelat je pouze a jen tva neschopnost.

Bezne programujeme grafiku (Direct3D, OpenGL, GLUT), Systemove aplikace(STL, GDI, SDI, ATL, COM), také programujeme sitove aplikace, rovnez programujeme low-level aplikace(asm x86 asm x86_64 a asi dalsich 15 assembleru. Neni na tom nic sloziteho. Staci cist, ucit se a zkouset. To je cela veda.

Abych to shrnul: Dokazu efektivne pracovat sam i v tymu. To co jsi zde napsal ty jsou jen slovni zvratky. Jestli te bavi byt off topic, tak si bez oxidovat jinam. Me to porad pripada, ze jen zavidis.

UKAŽ MI TVÉ ZDROJÁKY. ;)
(odpovědět)
_( l ) | 85.132.198.*1.2.2008 16:36
re: Rubikova kostka, GLUT && OpenGL#
ty s tím offtopicem máš co říkat, ty máš neustále příspěvky mimo téma, kterýma jenom urážíš jiné :-P

----------
Get enlightened!
(odpovědět)
mr.Crow | E-mail | Website1.2.2008 17:10
re: Rubikova kostka, GLUT && OpenGL#
Ano, urazim, protoze je mi to jedno a bavi me to. Neurazil bych cloveka, ktery je na tom lepe jako ja. Pouze idioty jako je ._._--| |--._._ , Subber, Harvie a dalsi kostata. To jsou chlapici vazne k smichu.
(odpovědět)
_( l ) | 85.132.198.*1.2.2008 21:55
re: Rubikova kostka, GLUT && OpenGL#
Což vzhledem k tomu, že nikdo lepší než ty evidentně neexistuje, ...
(odpovědět)
gugumaa | 195.113.79.10/10.0.10.*2.2.2008 11:33
re: Rubikova kostka, GLUT && OpenGL#
A čím jsou ke smíchu?
(odpovědět)
Marcik | 88.102.234.*1.2.2008 22:44
re: Rubikova kostka, GLUT && OpenGL#
Treba tim jak se chovaji.
Vezmi si takoveho Harvie.
Umi programovat v PHP a snazi se v tom udelat vsechno co ho napadne.
kdyz se podivas ne jeho kod tak je neefektivni, i kdyz tady na soomu ma uznani, protoze jsou tady jenom lamy a nikdo nic lepsiho neumi.
V normalnim svete by neuspel. Neumi nic.
Proto jsou k smichu.

//jsem zvedavy jak dlouho tady muj koment zustane
(odpovědět)
robertek | 88.146.210.*2.2.2008 1:00
re: Rubikova kostka, GLUT && OpenGL#
Je to jednoduche:
Harvie je dement. Ti co ho odsud znaji ti to potvrdi.

O Subberovi se snad vyjadrovat nemusim.

._._--| |--._._ je k smichu svym prvnim prispevkem zde.


Techto individui je tady o hodne vice, ale tito vedou tabulku.
(odpovědět)
_( l ) | 85.132.198.*2.2.2008 12:17
re: Rubikova kostka, GLUT && OpenGL#
_(|): to s tím ._._--| |--._._ máš pravdu (o:
(odpovědět)
Amo | E-mail | ICQ 333-327-6522.2.2008 21:05
re: Rubikova kostka, GLUT && OpenGL#
V čem tyhle zdrojovy soubory přeložím?
(odpovědět)
Amo | E-mail | ICQ 333-327-65217.3.2008 14:56
re: Rubikova kostka, GLUT && OpenGL#
jelikož je tam Makefile, tak v make.

----------
Get enlightened!
(odpovědět)
mr.Crow | E-mail | Website17.3.2008 17:58
re: Rubikova kostka, GLUT && OpenGL#
Kokot :D

----------
..:@]> [link] <[@:..
(odpovědět)
DjH | E-mail | Website | ICQ 319-960-89517.3.2008 16:10
re: Rubikova kostka, GLUT && OpenGL#
Myslím pod windows, neznám žádný způsob překladu pomocí nějakého makefile. Jinak by mě zajímalo vývojové prostředí, ve kterém to bylo psáno.
(odpovědět)
Amo. | 77.48.14.*18.3.2008 13:22
re: Rubikova kostka, GLUT && OpenGL#
dev-c++
(odpovědět)
_( l ) | 90.176.138.*18.3.2008 15:16
re: Rubikova kostka, GLUT && OpenGL#
Jestli používáš Dev-C++, tak proč odsuzuješ Delphi? :) Hodně skvělých programů je psáno v Delphi, i Dev-C++, jinak jmenovitě Alcohol 120%, Total Commander, PSPad, IDA... Mohl bych pokračovat, mě se Delphi líbí proto, že výsledná binárka používá systémové knihovny, jako kernel.dll, user32.dll, a ne jak Visual Basic do nějakého MSVB60.dll

----------
..:@]> [link] <[@:..
(odpovědět)
DjH | E-mail | Website | ICQ 319-960-89520.3.2008 8:24
re: Rubikova kostka, GLUT && OpenGL#
páč prasárna Borlandí je pořád menší prasárna než prasárna Microsoftí...
(odpovědět)
gugumaa | 195.113.79.10/10.0.10.*20.3.2008 12:59
re: Rubikova kostka, GLUT && OpenGL#
[link]

tohle je aspoň mašina na skládání rubikovy kostky :-))

----------
Get enlightened!
(odpovědět)
mr.Crow | E-mail | Website29.3.2008 10:51
re: Rubikova kostka, GLUT && OpenGL#
[link] tendle je lepsi :).. jinak docela dik, on autor toho tvyho robota zverejnil postup a src programu, takze uz toho sviho robota konecne dodelam :)
(odpovědět)
babca | 194.212.59.*29.3.2008 12:27
re: Rubikova kostka, GLUT && OpenGL#
ještě se mi podařil najít tento:

[link]

...to už je něco :-)

----------
Get enlightened!
(odpovědět)
mr.Crow | E-mail | Website29.3.2008 13:22
re: Rubikova kostka, GLUT && OpenGL#
Skoro jako ten muj :D :D, ale fakt jenom skoro :(

----------
Když nejde o život, tak o hovno de...

Charles Bukowski - kdo zna, ten vi :)
(odpovědět)
BabCA SjEs | E-mail | ICQ 40645219229.3.2008 16:30
re: Rubikova kostka, GLUT && OpenGL#
dobrej hardware...a co software? muhahaha
(odpovědět)
_( | )_ | 85.132.197.*29.3.2008 12:59

Zpět
Svou ideální brigádu na léto najdete na webu Ideální brigáda
 
 
 

 
BBCode