Zpět na seznam článků     Zpět na článek

Komentáře ke článku

 
 
 BBCode
Bystroushaak_ | 46.135.76.*8.10.2011 21:17
dzouy:

"celkove diky, nechci te demotivovat od dalsiho psani. vim ze ses clovek kterej kritiku snasi, jinak bych si ji nechal pro sebe"

V pohodě, já jsem za kritiku rád, neber to tak jako že bych útočil, prostě jen reaguju.

"svyma komentarema jsem chtel clanek rozsirit i z jineho pohledu, ne poprit co jsi psal ty (vyjma pokud to tak vyslovene nezni)"

No, ono by to spíš vydalo na další článek. Asi ho nechceš napsat? :)

"clanek je dobrej popis situace a toho jak veci vidis, ale chybi mi tam trochu ideologickeho motivacniho podtextu"

Hehe. Nemůžu si pomoct, ale ideologie = forma manipulace, která má krotit lidi dost blbé na to, aby se jí nechali ovlivnit.
dzouy | 95.82.141.*8.10.2011 16:24
spis jsem narazel na tu "nalajnovanost": nemate iq? nebudete haker. neumite anglicky? nebudete hacker... spravnej hacker ma unix, pise v pythonu..

svyma komentarema jsem chtel clanek rozsirit i z jineho pohledu, ne poprit co jsi psal ty (vyjma pokud to tak vyslovene nezni)

co se tyce komercniho programovani, tak mas uplnou pravdu. necim se zivit potrebuju, a protoze nic jinyho neumim tak mi nezbyva nez programovat. spousta budoucich hackeru (v tvym slova smyslu) to budou mit nejspis stejny

---

clanek je dobrej popis situace a toho jak veci vidis, ale chybi mi tam trochu ideologickeho motivacniho podtextu

celkove diky, nechci te demotivovat od dalsiho psani. vim ze ses clovek kterej kritiku snasi, jinak bych si ji nechal pro sebe
Bystroushaak_ | 46.135.164.*8.10.2011 14:18
Crap, se mi trochu rozesralo formátování, sorry.
Bystroushaak_ | 46.135.164.*8.10.2011 14:16
dzouy:

mate mensi iq nez 100? nevadi, hacker by premyslel jak tento neopravitelny defekt obejit a i pres to pokracovat za svym cilem!

No, to je právě to co lidé s IQ pod 100 většinou nedělají. Nechci tu být za IQ nazzi, ale z mých zkušeností plyne, že takové lidi to buď nezajímá, nebo jsou skálopevně přesvědčeni o své genialitě.

Kdo je to hacker?

Ať žije slovíčkaření. Původně jsem do článku napsal něco podobného jako ty, ale pak jsem to smazal, protože termíny už se prostě posunuly. To co jsi uvedl je dnes v podstatě všemi chápáno pod slovy Nerd a Geek.

Programovani
"neni nic univerzalniho, nic vhodnyho pro zacatecniky"

To je pěkná blbost. Jsou jazyky vhodné pro začátečníky, mám zkušenosti s učením několika začátečníků v C, Javě a pythonu a python z toho vychází prostě nejlépe (dokonce je to jedna z jeho key featur).

Se zbytkem více/méně souhlasím, až na tu nechuť k programování :) To máš z toho že programuješ komerčně, kde nejsi nic jiného než otrok zadavatele. Otázkou pak není jestli vyhoříš, ale kdy..

UNIX
Hehe. Je zajímavé sledovat jak se tvůj názor (pokud si tě teda nepletu s jiným dzouym) posunul za těch pár let co se známe. Nepsal jsem že je lepší pro všechny, ani že nemá chyby, ale že je pro programátory většinou o dost přátelštější než windows.
dzouy | 95.82.141.*8.10.2011 2:28
Napred jsem chtel napsat ze je to brak, ale lepsi bude kdyz to jen rozsirim o svoje myslenky, vemte si z toho co chcete:

Kdo je to hacker?

hacker je clovek, kterej vrta do veci i jinak nez je popsano v navodu k pouziti. umi nekde pritahnout matku, ohnout paku, napsat skript, prepojit drat.. a ejhle stroj dela nove uzasne veci, ktere pred tim delat neumel! jak on na to jenom prisel? muze to byt klidne rus, co chlasta jak dan, anglicky neumi vic nez "wanna beer now" pro jistotu ze bude nekdy valecnej zajatec na druhe strane sveta a jinak neni nicim vyjmecnej, az na jednu drobnou vec a tou je jeho posedlost. posedlost zkoumat a rozumet svymu systemu, tomu jak funguje a proc tak funguje. jak ho upravit/opravit/zlepsit/cokoliv. kazdej ma tu posedlost nekde jinde - nekdo se rad uci, nekdo dela osvetu, nekdo hleda bezpecnostni diry,.. je uplne jedno kde je, ale bez ni to asi nejde. je totiz hnacim motorem (motivaci), prinasi zvedavost a ochotu udelat vsechno aby byla alespon trosku uspokojena

Programovani

programuju nerad, protoze jsem linej. vy to budete mit stejny, je to bolestivej proces pri kterym pribyvaj pismenka strasne pomalu, ale nekdy se to holt delat musi (kdyz neni zbyti). jakej pouzijete jazyk zalezi na tom v jaky casti systemu se chcete stourat.. neni nic univerzalniho, nic vhodnyho pro zacatecniky.. vase cilova oblast neco pouziva - tam zacnete. tezky je vsechno. dobry je sehnat zkusenejsiho kamarada kterej vam odpovi i na vase primitivni dotazy (nemaj s tim problem ani lidi tady na foru, pokud je videt intence tazatele se neco neucit a neplytvat jejich drahocenym casem) a lidskym jazykem vas uvede do problematiky.. pak zbyva hledat, zkouset, compile error.. bezesna noc.. rikam, neprogramovat kdyz je zbyti.

UNIX

UNIX je super a vsichni ho milujeme. uz je tu takovou dobu ze ho mame vrytej do nasich OTP pameti v hlave a nejspis se ho nikdy nezbavime.. ale proc? dokonalej neni, ma svoje chyby, nicmene zatim asi staci. zkuste a udelejte si nazor sami. treba vam bude k hovnu nebo ho budete pouzivat, zlepsovat .. revolucionalizovat. muzete taky zkusit plan9, novej system od tvurcu unixu. ma pekny zdrojaky, stejne jako linuxek.

Anglictina?

je fuk jakym protokolem mluvite, hlavne ze si rozumite. anglictina je mezi lidma jako TCP/IP mezi internetama.. jde to i bez ni, ale vsichni ji uz znaji, takze se vic nez vyplati umet aspon trosku cist, byt se slovnikem v ruce... cas to zlepsi

Hacking dnes

.. je furt to co bejval. jen vic lidi pouziva pocitace (necekane) proto je vic lam, vic hackeru, vic securitaku ktere pro firmy lamou jine firmy.. jsou to jen delnici. maj lopatu (s quad core intelem) a kutaji bajty. hackeri jsou porad posedli znalosti.. jako byli od pradavna. jen je to vsechno rychlejsi a plastovejsi, neni zadnej old-school a uz se nepouziva PDP-11. Jeste ze tak! imrvere to opravovat muselo byt strasny

dzouy | 95.82.141.*8.10.2011 1:27
priznam se, ze jsem to necetl dal nez prvni odstavec, ale abych upresnil terminologii:

hacker je clovek, ktery se zatracene dobre vyzna v tom co dela. vi presne kam rypnout aby se v systemu (libovolnem, nejen elektronickem nebo pocitacovem) stalo to co on chce. napr. muj tata kaci stromy, a je hacker - umi jakykoliv strom shodit presne tam, kam si ukazete, protoze zna a odhaduje parametry ktere ovlivnuji pad stromu na zem.

mate mensi iq nez 100? nevadi, hacker by premyslel jak tento neopravitelny defekt obejit a i pres to pokracovat za svym cilem!
Tzere | E-mail7.10.2011 20:11
Pěkný článek
Emkass | 195.66.140.*5.10.2011 19:04
Konečně někdo kdo to napsal na rovinu. Chválím :)
Bystroushaak_ | 46.135.141.*5.10.2011 13:05
kolemjdouci, stonozka: Díky za pochvalu :)
kolemjdouci4.10.2011 20:07
Moc hezky napsano, sice v drobnostech s tebou uplne nesouhlasim, ale celkove bych rekl, ze by bylo dobre, kdyby si vsichni zacinajici "haXori" precetli neco takoveho.
A ten pokus "vybudit" ctenare se vazne povedl hned si pujdu neco naprogramovat :-)

Stránky: 1 2 3 4 5 6 7