Server EU / US / ASIA - připojení | # |
| Dobrý den ,
chci se zeptat jestli někdo nemá zkušenosti se serverem na který by se připojovali klienti z EU/US/ASIA ... Jedná se mi o to pokud bych vytvořil online hru , která by se uchytila(10 000 lidí) , zda by ji utáhl server například napojený na CESNET . Nemáte někdo zkušenosti . Nejde mi ani tak o nutný výkon serveru , spíš o nutné připojení . Děkuji (odpovědět) | sadd | 88.102.198.* | 17.10.2012 20:36 |
|
|
|
re: Server EU / US / ASIA - připojení | # |
| The fuck?
To jako že jsi schopný vytvořit takto používanou online hru a nejsi schopný provést relativně jednoduché matematické výpočty a provést těch pár experimentů?
To je zase jeden dotaz z kategorie zabijáků odpovědí, protože fakt málokdo tu z tebe začne tahat info o typu hry (webová, či s nějakým klientem?), o tom jak máš udělané API (binární, textové?), jak moc rychle ta hra potřebuje reagovat (realtime?) a kolik potřebuje předávat dat a jak často. (odpovědět) | Bystroushaak_ | 88.102.5.* | 18.10.2012 14:21 |
|
|
|
re: Server EU / US / ASIA - připojení | # |
| Fuck u ?
Sorry , tvoje příspěvky už nějakou dobu přeskakuji . (odpovědět) | sadd | 88.102.198.* | 18.10.2012 17:54 |
|
|
|
re: Server EU / US / ASIA - připojení | # |
| Bohužel má Bystroushaak_ pravdu. Bez podání bližších informací o tom, jak bude celá hra vypadat, se sotva dá něco odvodit. Pokud by to byla tahovka typu Webgame, budou nároky nesrovnatelně nižší než v případě her, které se odehrávají v reálném čase, a kde hra potřebuje neustále čerstvé informace.
Rozveď svou otázku a můžeme se pokusit na ni odpovědět.
----------
Sec-Cave.cz - [link] (odpovědět) | |
|
|
re: Server EU / US / ASIA - připojení | # |
| Ptám se na to jestli nemá někdo zkušenosti s se serverem na který by se připojovaly lidé z "celého" světa , vůbec mi nejde o podrobnosti "mojí" hry . Jen se ptám - i to , že webgame má nižší nároky je fajn , ale co když jsi ji bude chtít "zahrát" 10k lidí po světě , utáhneto cesnet - gigabit? Tak jsem to myslel . (odpovědět) | sadd | 88.102.198.* | 18.10.2012 18:17 |
|
|
|
re: Server EU / US / ASIA - připojení | # |
| Já tě fakt nechápu. Jsme tu už dva, co ti napsali, že záleží na mnoha parametrech té hry a ty se zeptáš úplně stejně blbě podruhé.
Gigabitová symetrika od Cesnetu utáhne překvapivě gigabit za vteřinu. Protože ti matematika nejspíš moc nejde, vysvětlím to polopaticky:
Pokud má hra datový tok Gb/s, může se tam připojit jeden člověk, deset lidí pokud má tok 100Mb/s, sto lidí pokud má tok 10Mb/s, tisíc lidí pokud má tok 1Mb/s, nebo deset tisíc lidí, pokud má tok 100kb/s. Dál si to doufám zvládneš odvodit sám.
Na dalších otázkách záleží z toho důvodu, že ti v tom podle typu hry budou vznikat nárazové špičky, kdy u webgame nebude tok konstantní, ale v řádu minut potřebuje stránka načíst pár desítek kB a jednou za pár hodin několik megabajtů, protože cache.
U "her" typu secondlife ti tečou data neustále, protože se přenáší textury, informace o pozici hráčů, modely, scripty a hlas. U her typu lineage/wow ti také tečou neustálá data, ale pár kB, protože se přenáší jen informace o pohybu/chat, ostatní informace má v sobě klient uložené.
To jestli se tam připojují lidé z čech, nebo zbytku světa nehraje roli co se týče datového toku, jen co se týče pingu a tam opět závisí na typu hry.
Jinak tohle je přesně proč jsem psal že tvoje otázka zabíjí odpovědi. Z povahy dotazu je jasné, že to tu někdo bude muset rozpitvávat a bude z toho zbytečná diskuze o zřejmých věcech. (odpovědět) | Bystroushaak_ | 88.102.5.* | 18.10.2012 18:40 |
|
|
|
re: Server EU / US / ASIA - připojení | # |
| Zase jste mě nepochopili . Už si připadám jak v Bohnicích.Furt se ptám - má někdo zkušenosti s ... ?
Vím co je to gigabit , dont care bout my math skillz . Jak jsem se snažil vysvětlit v mém druhém příspěvku .
Jak jsem si představoval odpovědi :
Pepa1:
Mám stránku s webagame server mám umístěn AT&T. Připojuje se mi tam maximálně 10 000 000 uživatelů , nemám problém .
Pepa2:
Ze začátku jsem zkoušel hodit můj server pro online hraní bulánků na virtuální server na Wedosu(plácám) , ale po chvíli jsem musel přemigrovat na >>> ...
Myslím tuto otázku dost všeobecně naschvál.
(odpovědět) | sadd | 88.102.198.* | 18.10.2012 19:04 |
|
|
|
re: Server EU / US / ASIA - připojení | # |
| Tak jde ti o server, nebo o připojení? U serveru záleží na typu hry ještě o hodně víc, pak jde o věci jako load balancing.
Pokud chceš odpovědi jen od lidí, kteří provozují hry s 10 000+ hráči, obávám se, že jsi na špatném portálu. (odpovědět) | |
|
|
re: Server EU / US / ASIA - připojení | # |
| Bystroushaak: To je marný...
----------
Teprve když vstáváte s hackingem a uléháte s myšlenkou na něj, máte šanci být hackerem. (odpovědět) | |
|
|
re: Server EU / US / ASIA - připojení | # |
| Chytrému napověz , hloupého kopni . - Tak se zařiďte. (odpovědět) | sadd | 88.102.198.* | 18.10.2012 19:21 |
|
|
|
re: Server EU / US / ASIA - připojení | # |
| sadd: Bystroushaak_ ti odpovedel:
Pokud má hra datový tok Gb/s, může se tam připojit jeden člověk, deset lidí pokud má tok 100Mb/s, sto lidí pokud má tok 10Mb/s, tisíc lidí pokud má tok 1Mb/s, nebo deset tisíc lidí, pokud má tok 100kb/s. Dál si to doufám zvládneš odvodit sám.
Je jedno, jestli se klienti pripojuji z celeho sveta, nebo z tvoji prdele ...
(odpovědět) | infinity___ | 213.155.33.* | 18.10.2012 19:50 |
|
|
|