Soutez v programovani

HackForum

Soutez v programovani#
Dostal jsem napad na takovou soutez, takze pokud zrovna nevite, co jineho delat, muzete se pridat.

Udelal jsem API pro primitivni hru (v podstate asi neco jako hazeni minci). Jednodusse si vsadite na jedno cislo (0 nebo 1) a pokud padne, vyhrajete presne tolik, kolik jste vsadili. V opacnem pripade celou sazku ztratite.

Jde to prirovnat take k sazeni na barvy na rulete. Tam ovsem muze padnout take nula a pravdepodobnost, ze se trefite, tedy neni rovnych 50% (jako zde).

Je to hazard a nikdy nemate jistotu, ze vyhrajete. Presto existuji ruzne systemy, ktere zasadnim zpusobem zvysuji sanci na vyhru. Patrne nejznamejsi z techto systemu je Martingale, ktery se pouziva prave na zminovane rulete.

Zde se ovsem schazi vice programatoru nez gambleru, proto samozrejme nebude cilem proste hru hrat (a proto jsem take vytvoril pouze API). Cilem je napsat program, ktery bude co nejvice vyhravat.

Na zacatku mate rovnych 100 zetonu. Nejmensi sazka cini 0,01 zetonu (je blbost delit zetony, ale nechtel jsem tam cpat USD atp). Maximalni pocet kol, po ktere muzete hru hrat, je stanoven na 1.000.000 (jeden milion). Hru ovsem muzete ukoncit i drive - to uz zalezi na vas. Jakmile se ocitnete na nule (tzn. ze vsechno prohrajete), hra konci - bez ohledu na to, v kolikatem kole se nachazite.

API je napsane v Pythonu, protoze verim, ze se pro tuto situaci skvele hodi a doufam, ze s tim nikdo nebude mit problem. Vase pripadne kody odevzdavajte, prosim, rovnez v Pythonu.

Link na API: [link]

Pro predstavu - takto vypada kod programu, ktery bude neustale sazet 1 zeton na nulu: [link]

Kody mi muzete posilat na e-mail, ktery najdete v mem profilu (jako predmet dejte "SOOM - soutez"). Staci poslat soubor se samotnou hrou, soubor s API neni dulezity (beztak v nem nesmite provadet zadne zmeny).

Funkci sleep() nepouzivejte, API ji vola automaticky.

Jak to cele funguje asi neni treba zduraznovat, staci si precist kod.

Vyhodnoceni probehne tak, ze kazdy kod celkem 10x spustim a zapisu si koncovy vysledek (rekordni score za hru nehraje roli a je spise pro zajimavost). Hrac s nejvyssim prumernym vysledkem vyhrava.

Jak dlouho soutez pobezi nevim, predpokladam tak 2 tydny, mozna mesic. Zalezi jak na casovych moznostech, tak na odezve.

Hlavni cenou budiz dobry pocit.

Snad jsem na nic nezapomnel, tak se do toho muzete pustit! :)
(odpovědět)
independent8.11.2011 19:26
re: Soutez v programovani#
At to API nemusite kopirovat z Pastebinu: [link]
(odpovědět)
independent8.11.2011 19:37
re: Soutez v programovani#
A prece jsem na neco zapomnel - kody tu pak zverejnim. Aby na me pak nekdo nenabehl, ze porusuju autorsky prava :D
(odpovědět)
independent8.11.2011 19:42
re: Soutez v programovani#
Mam takovy dotaz - proc tam pouzivas time.sleep?
(odpovědět)
djh_ | 193.165.154.*8.11.2011 21:41
re: Soutez v programovani#
Mam takovy dotaz - proc tam pouzivas time.sleep?
(odpovědět)
PiN | 83.240.73.*8.11.2011 21:44
re: Soutez v programovani#
Tvl, vy ste zmrdi..
(odpovědět)
independent8.11.2011 21:55
re: Soutez v programovani#
V API jsem opravil nazvy "ballanc" na spravne "ballance", pridal jsem vypis nejmensiho zustatku uctu a pod psychickym natlakem jsem take odstranil (pravdepodobne nadbytecny) time.sleep().

Nova verze API je zde: [link]

Jedina viditelna zmena tedy je ve zmene nazvu jedne funkce.
(odpovědět)
independent8.11.2011 22:03
re: Soutez v programovani#
Jo a jeste jedna vec - mam Python 2.7.2, bylo by fajn udelat reseni pro podobnou verzi a ne Python3k, ktery kvuli tomu instalovat nebudu.
(odpovědět)
independent8.11.2011 22:10
re: Soutez v programovani#
no v pythonu jsem v zivote nedelal, ale vykradu tvuj kod a zucastnim se ;)
(odpovědět)
_infinity_- | 213.155.33.*9.11.2011 18:41
re: Soutez v programovani#
priznavam, ze az ted sem videl pastebin a asi se ani nemusim ucit python :D
(odpovědět)
_infinity_- | 213.155.33.*9.11.2011 21:46
re: Soutez v programovani#
I proto jsem ho vybral, jednodussi kod v tom napise kdokoliv, kdo umi programovat v necem jinem :>
(odpovědět)
independent10.11.2011 0:27
re: Soutez v programovani#
dej vědět aspoň dva dny před uzávěrkou, že se blíží konec

----------
Teprve když vstáváte s hackingem a uléháte s myšlenkou na něj, máte šanci být hackerem.
(odpovědět)
.cCuMiNn. | E-mail | Website | PGP20.11.2011 20:10
re: Soutez v programovani#
OK. Zatim poslal reseni jen jeden clovek..
(odpovědět)
independent20.11.2011 20:13
re: Soutez v programovani#
Stale mam v mailu jen jedno reseni, tak udelam mensi reklamni kampan a snad jich prijde vic. Vidim to jeste tak na dva tydny..
(odpovědět)
independent5.12.2011 2:05
re: Soutez v programovani#
"Presto existuji ruzne systemy, ktere zasadnim zpusobem zvysuji sanci na vyhru."

Pokud je to myšleno tak, že zvyšují šanci na alespoň nějakou výhru, ale nezajímá nás, kolik můžeme prohrát, pak ano.

Jinak ne, neexistují. Martingale nefunguje.
(odpovědět)
mc. | 212.4.155.*10.12.2011 16:19
re: Soutez v programovani#
Pokud na zacatku vsadis vsech 100 zetonu, mas pravdepodobnost 50%, ze skoncis se 200 zetony. Jestlize v kazde hre udelas pouze tento 1 tah, v tech 10 hrach (na kterych se to bude testovat) teoreticky 5x skoncis s nulou a 5x se 200 zetony. V prumery tedy budes mit 100 zetonu a je to jako kdybys nedelal vubec nic.

Jestlize ale v kazde hre udelas 1 cyklus Martingale, pricemz prvni sazka bude treba i 0,01 zetonu, je obrovska pravdepodobnost, ze skoncis se 100,01 zetony a ve vsech 10 hrach.

Timto zpusobem by jsi uz tedy o 0,01 zetonu vyhral. Cilem tedy je maximalizovat pravdepodobnost vyhry - jakym zpusobem to udelas, to uz je na tobe. Paradoxne muze vyhrat i clovek, ktery neudela ani jeden tah a hru ukonci - prumerne tedy bude mit 100 zetonu a to muze byt vic, nez bude mit kdokoliv jiny..
(odpovědět)
independent10.12.2011 17:20
re: Soutez v programovani#
vtip v Martingale (který si je těžké uvědomit) je, že máš (1-1/2^n) šanci vyhrát +0.01 žetonu, ale 1/2^n (tzn. strašně malou) šanci prohrát vše (tzn. n*0.01). n je počet kol potřebný k prohrání všeho, tedy cca log_2(100)/0.01.

Nakonec ti vyjde, že očekávaná výhra (tedy kolik bys měl v průměru po 'nekonečně' hrách) je

100.01 * (1-1/2^n) + 0 * (1/2)^n = 100

Když se nad tím zamyslíš, tak ruleta v ruletě bez nuly je v podstatě jedno, kam vsadíš. Pravděpodobnost výhry je vždy taková, že 'odráží' velikost výhry. Libovolná strategie v ruletě bez nuly ti dá, že očekávaný zisk je 0.
Ruleta s nulou je vtipnější, tam je také jedno, kam vsadíš, v každém případě se v dlouhodobém horizontu připravíš o 1/37 toho, cos vsadil :-) (americká ruleta kasínu vydělává dvakrát rychleji)

Jediné, co v této hře můžeš udělat, je měnit (téměř jakkoli) distribuci pravděpodobností na možných koncových skóre. Svázaný jsi tím, že očekávaná hodnota bude vždy 100 (tzn. průměr při 'nekonečném' počtu opakování)

To znamená, že se vždy pohybuješ mezi dvěma extrémy:

1) nevsadit nic -> mít jistotu 100, bez risku

[ 1.00001) jeden cyklus Martingale -> mít téměř 100% jistotu, že budeš mít 100.01 ]

2) vsázet vždy vše -> mít možnost extrémně vysoké výhry, ale s extrémně velkým riskem

Takže libovolná strategie vlastně dělá to, že si vybírá poměr risk/možná výhra. Klidně ti napíšu generický algoritmus, který můžeš parametrizovat hodnotou vyjadřující, jak moc chceš riskovat. Podle toho se dopočítají výše sázek a podobně. Řekni si třeba, s jakou pravděpodobností chceš mít skóre > 100 a já ti najdu strategii s přibližně takovou šancí (teda bude vždy menší než 100% :-))

Podobně můžeš hrát v ruletě. Martingale se velice blíží extrému 1), kdy si řekneš, že chceš mít možnost pouze velice malých výher, ale s velkou pravděpodobností. To se může hodit v některých situacích, příklad:

Mám 10 korun, potřebuju 11 na autobus. Pokud nějak nezískám tu korunu, nedostanu se domů a budu muset spát někde v parku. Za 10 korun si nic nekoupím, jsou mi k ničemu.
Protože pro mě má velký význam mít 11kč, ale téměř žádný mít 10kč, je logické, že si zajdu do kasina a zkusím Martingale. Mám velkou šanci, že se dostanu domů. Kdybych nehrál, tak je to stejné jako kdybych prohrál.
Ehm, a nebo bych si mohl od někoho půjčit :-)

Celé, co chci říct, je, že tato soutěž sice má smysl, ale možná trošku jiný, než bys čekal. Ne zrovna programátorský.

Optimální strategie totiž není určená zadáním problému, nýbrž odhadem strategií protivníků. Podobně jako třeba poker, ačkoli tam jsou některé 'tahy' mnohem výhodnější než jiné. Je nutná tedy jistá psychologická analýza :-) A pak také štěstí při vyhodnocování.
(odpovědět)
mc. | 212.4.155.*10.12.2011 18:07
re: Soutez v programovani#
Tak ciste programatorsky zpusob tu je...
Ale vyrazeni generatoru nahodnych cisel neni zrovna ferove... :-D :-D
(odpovědět)
Storm Trooper | 89.190.52.*10.12.2011 18:45
re: Soutez v programovani#
API.game.ballanc = 100**100
API.game.exitGame()

netřeba to dělat složitě ;)
(odpovědět)
mc. | 212.4.155.*10.12.2011 18:56
re: Soutez v programovani#
Juj... Ono to nema private promenne... :-D
(odpovědět)
Storm Trooper | 89.190.52.*10.12.2011 19:08
re: Soutez v programovani#
Osobně jsem zkoušel Martingale wait. Ten funguje tak, že vsázíš náhodně nejmenší možnou částku, dokud nepadne třeba 5x za sebou červená a pak vsadíš na černou + to co jsi zatím prohrál. Pokud to nevyjde, tak přejdeš na klasický Martingale.

S independentovo API to ale ani trochu nefungovalo, což je docela zajímavé, protože na mincích (head/tails) v nějakém TOR kasínu kde se hraje o bitcoiny jsem takhle z 0.1 BTC udělal 0.45 BTC, než mě to přestalo bavit.

Dost možná že djh neměl pravdu, protože ten random seed pro python se mi zdá jako slabota. Co jsem si tak napsal testy, není problém aby 20x za sebou padlo stejné binární číslo, což se normálně prostě nestává (moje maximum je zatím 9x v tom kasínu).
(odpovědět)
Bystroushaal_ | 77.104.210.249/10.5.50.*10.12.2011 19:05
re: Soutez v programovani#
Wait martingale je založený na předpokladu, že pokud 5x padne za sebou červená, pak je větší šance, že padne černá. Což je naprosto mylné, ruleta nemá žádnou historii, jednotlivé spiny jsou nezávislé (v pravděpodobnostním slova smyslu). Teda pokud ruleta není nějak rozbitá :-)

Pokud budeš chtít, klidně ti spočítám očekávanou výši výhry a ukážu, že takto si 'nemůžeš vydělávat'.

random seed v pythonu používá mersenne twister algoritmus na generování pseudonáhodných čísel, který prošel (dost přísnými) statistickými testy[1], které by takovéto zvýhodňování dlouhých sekvencí 0 nebo 1 odhalil.

[1] [link]
(odpovědět)
mc. | 212.4.155.*10.12.2011 19:22
re: Soutez v programovani#
No, jak jsem psal, nějaké drobné jsem na tom vyhrál, není to tedy úplně nefunkční, nebo mi přálo štěstí. Zabralo to docela hodně hodů (minimální vsázka 0.05).

Jak jsem psal, nevsázel jsem na ruletu, ale minci. Jinak imho je statisticky pravděpodobnější výskyt kratších sekvencí stejných čísel, než delší. Podložené matematikou to nemám, jedná se jen o pozorování a může to tedy být nesmysl.
(odpovědět)
Bystroushaak_ | 77.104.210.249/10.5.50.*10.12.2011 19:30
re: Soutez v programovani#
Přálo ti štěstí. K zdvojnásobení (čtyřnásobení...) částky tímto způsobem musíš mít stejné štěstí, jako kdybys to vsadil všechno najednou. To je holt krutá matematická realita :-)

Jasně, kratší sekvence se vyskytují častěji.

Sekvence 20 jedniček/nul se vyskytne s psťí 2^-20 ~ 1/1000000. Tak jestli jsi to zkoušel hodně krát, klidně se to mohlo stát náhodou.

(Jinak to, že se kratší sekvence vyskytují častěji, než delší, nijak neříká, že po 5 nulách je větší pravděpodobnost jedničky. Vždycky je to 1/2.)
(odpovědět)
mc. | 212.4.155.*10.12.2011 22:31
re: Soutez v programovani#
Yap, ciste programatorska soutez to neni urcite. Spis jsem nevedel jak to jinak pojmenovat :)

Do vnitrnich promennych API nesahejte (v Pythonu neexistuji privatni atributy / metody), ale pokud vam to pomuze, muzete si klidne stranou sami generovat nahodna cisla a pak se snazit odhadovat, jake padne. To uz necham na vas a nebranim se nicemu, co nebude primo nebo neprimo zasahovat do API / systemu / whateva..

Kdyz vezmu i ruzne "hacky", ktere vyuzivaji ruznych nedokonalosti a pri realnem hazeni minci by se vyuzit nedaly, tak zrejme neni mozne mit 100% jistotu vyhry a proste vedet, ze muj kod je tak dobry, ze vzdycky vyhraje nekolik tisic. Je to proste trochu hazard.

Berte to tak, ze jste v kasinu a chcete vyhrat co nejvic. Ale nemuzete se rozhodovat krok po kroku, jak hrat, takze napisete recept, podle ktereho se bude postupovat.

Jsem si vedom toho, ze muze vyhrat i clovek, ktery pouzije ukazkovy kod z meho prvniho postu, zatimco clovek s dumyslnym systemem muze uplne pohoret.

Dokonce mi .cCuMiNn. nabizel, ze by do teto souteze venoval nejakou cenu pro viteze. Prave z techto duvodu jsem to odmitl, protoze by to opravdu nemuselo byt zrovna spravedlive. Take bych nechtel, aby mi pak nekdo neveril, ze opravdu vyhral ten a ten clovek, ackoliv pri jeho testech vzdy vyhrava nekdo jiny. Proste nikomu nedokazu, co mi doopravdy vyslo, kdyz jsem to spustil ja.

Je na kazdem, jak tu soutez pojme. Nekdo se pokusi predvidat, jake cislo padne a zacne resit, jak ten generator funguje. Nekdo jiny zase zkusi pouzit nejake ruletni systemy a v kazdem kole dosahnout co nejvetsi vyhry. No a nekdo zase vsadi na jistotu a hru okamzite ukonci, takze mu zustane vzdycky ta stovka.

Nicmene musim ti dat za pravdu, ze nazev "soutez v programovani" je ponekud zavadejici. Kdyz jsem to zakladal, nenapadl me vhodnejsi nazev.

A jinak diky za hodnotne prispevky, je videt, ze tomu rozumis.
(odpovědět)
independent11.12.2011 2:14
re: Soutez v programovani#
Python používá omezení přístupu velice podobné jazykům které používají private/public atributy. Pokud chceš aby bylo něco privátní, musí to mít před jménem podtržítka:


>>> class Objekt:
... def __privatniMetoda(self):
... return 2
... def verejnaMetoda(self):
... return self.__privatniMetoda()
...
>>> a = Objekt()
>>> a.verejnaMetoda()
2
>>> a.__privatniMetoda()
Traceback (most recent call last):
File "<stdin>", line 1, in <module>
AttributeError: Objekt instance has no attribute '__privatniMetoda'

(odpovědět)
Bystroushaak_ | 77.104.210.249/10.5.50.*11.12.2011 4:50
re: Soutez v programovani#
Diky, to jsem nevedel! Chovejte se tedy jako by byly patricne veci v tom API jako privatni, at to nemusim znova upravovat a posilat sem dalsi verzi :)
(odpovědět)
independent11.12.2011 18:37
re: Soutez v programovani#
V patek 23.12.2011 budou zverejneny vsechny zaslane kody a provedu nejake to vyhodnoceni. Z casovych duvodu mozna nestihnu dodat sve reseni, ale udelam, co bude mozne.

Nebojte se zaslat sve reseni, byt bude treba i uplne primitivni. Nejsem si vedom zadneho postupu, ktery by zajistoval 100% sanci na vyhru a prohrat neni zadna ostuda.

Uzijte si cekani na Vanoce a nezapomente kvuli kodeni nakoupit darky! :>
(odpovědět)
independent21.12.2011 21:04
re: Soutez v programovani#
Jeste upresnim cas, aby nedoslo k nedorozumeni. Reseni posilejte do 23:00, pravdepodobne budu chtit vysledky zverejnit do pulnoci. Je ale mozne, ze to nestihnu a k vyhodnoceni dojde o nekolik hodin pozdeji, takze radeji sve reseni poslete pozde, nez vubec.. Jen nemusi byt zapocitane.
(odpovědět)
independent21.12.2011 21:07
re: Soutez v programovani#
A MAME TADY VYSLEDKY! VYHRAL JSEM JA! JUPIIIII...

Abych ale nepredbihal, souteze se zucastnili dva lide, pricemz jednim z nich jsem byl ja. Druhy zucastneny pouzil ukazkovy kod, ktery jsem uvadel v prvnim postu (s tim rozdilem, ze nesazel 1 zeton, ale 100 zetonu).

Ja jsem pouzil trochu sofistikovanejsi system, nicmene take selhal. Prumerny vysledek v mem pripade byl 79,072 zetonu a vyslo by tedy lepe, kdybych neprovedl ani jeden spin a hru okamzite ukoncil (mel bych prumer 100 zetonu). Druhe reseni ovsem melo prumerny vysledek 0 zetonu a vitezem se tedy jakoze stavam ja.

Vysledky: [link]

Reseni druheho ucastnika: [link]
Moje reseni: [link]

Takze jak vidite, oba dva zpusoby jsou na hovno :D
(odpovědět)
independent24.12.2011 2:54
re: Soutez v programovani#
bez vyher nikdo hrat nebude no...
(odpovědět)
nulaodnulypojde | 141.0.9.62/85.160.185.*31.12.2011 18:57
re: Soutez v programovani#
Jde o slávu, ne? :D

Jinak já jsem to taky zkoušel, ale to co jsem napsal prostě nefungovalo, takže jsem to nakonec ani neodevzdával.
(odpovědět)
Bystroushaak_ | 83.208.175.*31.12.2011 21:01
re: Soutez v programovani#
.cCuMiNn. se nabizel, ze do souteze venuje cenu (napriklad knihu). Odmitl jsem to, protoze:

a) vyhra je o nahode (teoreticky muze vyhrat i kod, ktery neustale sazi na jedno cislo stejnou castku)

b) nejsem schopen dokazat, kdo v mem mereni vyhral (sto pozdejsich pokusu muze dat uplne jine vysledky nez jediny muj pokus)

c) souteze jsem se planoval sam zucastnit a chtel jsem predejit diskuzim o tom, ze jsem si vysledky prihnul ve svuj prospech - byt bych tu cenu samozrejme neprevzal, ani kdybych doopravdy a bez podvadeni vyhral ja

d) nemyslim si, ze by tato soutez mela nejakou uroven nebo hodnotu a cena prilis nema smysl

Cilem proste bylo si zablbnout a zkusit napsat jednoduchy script, ktery bude "bojovat s nahodou", pripadne nejakym zpusobem vyradi generator nahodnych cisel (odhali, jakym zpusobem dalsi cisla generuje a dokaze je predvidat). Z toho duvodu jsem soutez nakonec ani nikde moc nepropagoval.

Mam v hlave nejake dalsi napady, ktere budou vice o programovani nez o nahode, ale nevim, jestli se mi do toho bude chtit. SOOM tak nejak umira a nevim, jestli ma cenu pokouset se ho "dostat na vrchol".

Obrovske mnozstvi lidi, kteri meli znalosti, odesli. Namatkou Harvie, pr0ph3t, DjH, Stoyan, BabCA SjEs a urcite i dalsi (jiz si vsechny nicky ani nepamatuji). SOOM ma sice dale velkou navstevnost, ale, mam-li citovat Bystroushaaka, "je to komunitni web, ktery nema komunitu".

Sice je tu porad dost lidi, kteri neco umi, ale je to proste slabe. IMHO sem nejvic lidi prijde z vyhledavacu a ruznych blogu mladych hex0rz, kdyz zjistuji, jak se stat hackerem. Prijdou, prectou si par clanku a zjisti, ze je nechapou. Dalsi skupinou jsou pak lide, kteri se o IT nezajimaji, ale pouze potrebuji vyresit urcity problem.

Osazenstvo SOOMu si tedy muzeme rozdelit na dve skupiny: mladi blbci a lide s dotazy. Zbytek navstevniku tvori uplne malinky zlomek.

SOOM je zastaraly konceptem i informacemi. Stale existuji mladi lide, kteri maji zajem se IT ucit. Ale proc by meli chodit zrovna sem? Uz jen dnesni jazyky, na kterych vetsina mladych ajtaku zacina - C#, Python a dalsi moderni technologie. Zaprve tu o tech jazycich neni vubec nic pouzitelneho (kam Amovo clanky o C# opravdu neradim) a zadruhe i kdyby bylo, neni duvod cist si je zrovna tady. Existuji mnohem lepsi a mnohem serioznejsi weby jako treba ROOT, kam prispivaji odbornici (a jsou za to placeni) a jejich navstevnici se nemusi stydet za to, ze tam chodi. Osobne si nejsem jisty, zda bych na prijimacim pohovoru rekl, ze chodim na SOOM.cz, protoze kdyby zamestnavatel tento web otevrel, asi by me bez dalsiho slova vyhodil.

Pokud jde o IT bezpecnost (ktera me osobne nikdy prilis nezajimala), tak se tady neustale dokola resi XSS, CSRF, SQL injekce a tim vicemene konci. Byt jsou clanky .cCuMiNn.-a kvalitni a vzdy prinesou neco noveho, tak uz je to trochu out. Kdyz sem prijde novacek, ktery ale neni uplne vypatlany, a uvidi pouze stos clanku o XSS, tak si rekne: "to znam" a okamzite odejde. Protoze XSS je v principu tak jednoduche, ze to pochopi i uplny dement a pise se o tom tedy vsude.

Domnivam se, ze proto sem chodi prevazne blbci, kteri nic neumi a nemaji se zajem nic sloziteho ucit, a proto ty clanky s radosti ctou. Pomahaji jim realizovat jejich primitivni nekale utoky na sve kamarady a krast jim hesla na Facebook, aniz by museli pochopit jakkoukoliv hlubsi problematiku. Neznaji Assembler, nemaji paru o tom, jak zhruba funguje operacni system, ale uspesne hackuji weby atp. Samozrejme neni podminkou znat detailne asm a dalsi kokotiny, ale melo by to byt vykoupene alespon necim jinym. Tato click&hack filozofie je z principu spatna a nove cleny komunity nevychova.

SOOM potrebuje novou krev. Dostatek mladych lidi, kteri sice treba nebudou nic umet, ale budou mit zajem se ucit a pracovat na sobe. Takovym nadejnym clovekem ma smysl se zabyvat a pomahat mu, protoze pri trose snahy bude schopny treba jiz za pul roku nebo za rok alespon obcas prinest neco, co "stari SOOMeri" neznaji - byt treba jen zajimavy odkaz.

Nema cenu psat clanky "pro ty dole" s tim, ze to nema zadnou navratnost. Jasne, clovek si procvici psani, usporada si myslenky, neco si zopakuje, ma z toho dobry pocit.. Ale vicemene je to ztrata casu, ktery by se dal stravit jinak a lepe.

Komunita by mela fungovat na zaklade vzajemne hodnoty, tzn. ja mam hodnotu pro nekoho a on zase pro me. Ja umim A, ale chci umet i B. Nekdo jiny zase umi B, ale chce umet i A. Ja tedy napisu clanky o A, zatimco nekdo jine napise clanky o B. Tim si vzajemne vymenime informace a udelame v podstate regulerni obchod. Proc psat clanky na SOOM, kdyz tu neni nikdo, kdo by me naucil neco noveho? IT uz se skoro nevenuji a popravde receno jsou me znalosti opravdu slabe, ale presto si nevzpominam, kdy jsem se sem jeste chodil spis ucit (pokud vubec nekdy). Vim, ze se mam co naucit treba od Bystroushaaka, ale proc by on mel sve clanky posilat zrovna sem? Udelal treba skvelou wiki o D, ktera se mi moc libi.

SOOM budto zasadne zmeni koncept nebo bude jeste par let ve smrtelne agonii chrlit XSS/CSRF clanky, aby konecne chcipnul.

A jinak tohle rozhodne neni utok proti .cCuMiNn.ovi, protoze jeho clanky jsou dobre, zajimave a da se z nich leccos dozvedet. Spis narazim na to, ze pres veskerou snahu z jeho strany tim SOOMu nepomuze..
(odpovědět)
independent1.1.2012 1:22
re: Soutez v programovani#
independent: Neberu to jako útok. Je to přesně tak, jak jsi napsal: Každý ať píše o tom, čemu rozumí. Pokud by bylo autorů více, pak by byl obsah pestřejší. Já (myslím) rozumím věcem, o kterých píši a protože mám stále říct v té oblasti něco nového, co zde (a často ani jinde) nebylo dosud zmíněno, nemám důvod na tom něco měnit. Bohužel, díky tomu, že se mezi mým článkem... a dalším mým článkem většinou neobjevují texty nikoho jiného, to pak vypadá, že se zde probírá stále stejné téma. Což je sice pravda, ale je to způsobeno pouze tím, že se nikdo další nechce podělit o to, čemu rozumí právě on. To mě docela mrzí, protože se mi nechce věřit, že by tady nikdo ničemu nerumněl.

BTW: V žádném případě si nemyslím, že by SOOM umíral. V minulém roce vznikly zajímavé projekty (stejně jako budou vznikat v tomto novém roce), podařilo se obdovit činnost právní poradny nebo zorganizovat odbornou konferenci s tématem, kterému se možná zatím žádná jiná nevěnovala, a mnoho dalšího. Věř mi, že táhnout SOOM v tak málo aktivních lidech je pořádná dřina, ale mohu Vám sklidným svědomím slíbit, že ani v tomto roce SOOM neumře :)

Budu se těšit na vyhlášení tvých soutěží, stejně jako na všechny kvalitní příspěvky ostatních návštěvníků. Přeji vám všem šťastný a úspěšný nový rok.

----------
Teprve když vstáváte s hackingem a uléháte s myšlenkou na něj, máte šanci být hackerem.
(odpovědět)
.cCuMiNn. | E-mail | Website | PGP1.1.2012 9:28
re: Soutez v programovani#
uprimne jsem rad, ze je komunita kolem soomu uzka, pocitacova bezpecnost je velice specificke tema a tomu odpovida mnozstvi lidi, ktere se ji venuje a projevuje o podobny obsah zajem.
nechapu, proc si porad nekdo mysli, ze soom umira, z tech "hack" webu na ceske scene prezil jediny a stale nabizi novinky, viz to, co jiz jmenoval .cCuMiNn.
ja se za soom rozhodne nestydim a v zivotopise jej uvedeny mam, vzdy mi to bylo pouze ku prospechu, nebot se zde nachazi na 800 clanku, z nichz predevsim ty ve stejnojmenne kategorii jsou velice kvalitni a nikde jinde je nenajdete. i skutecnost, ze se do soomu lide nenavazi o necem vypovida...

hezky Novy rok vam vsem!
(odpovědět)
Emkei | E-mail | Website | PGP1.1.2012 12:50
re: Soutez v programovani#
Dnes jsem si vsiml, ze mi .cCuMiNn. jiz 26.12.2011 posilal na e-mail i sve reseni do souteze. Timto se mu omlouvam a jen co si udelam trochu casu, tak jej zde zverejnim.
(odpovědět)
independent8.1.2012 23:05
re: Soutez v programovani#
independent: Omlouvat se nemusíš, stejně je to jen další do sbírky pokusů "na hovno" :)

----------
Teprve když vstáváte s hackingem a uléháte s myšlenkou na něj, máte šanci být hackerem.
(odpovědět)
.cCuMiNn. | E-mail | Website | PGP9.1.2012 14:00

Zpět
Svou ideální brigádu na léto najdete na webu Ideální brigáda
 
 
 

 
BBCode