Tvorba her

HackForum

Tvorba her#
měl bych dotaz ohledne tvorby her. Zajimalo by me, zda li existuje neco jineho nez jen Game maker na tvorbu her. Dekuji. Hledal jsem dlouho, ale nic jsem nesehnal. Diky za odpoved
(odpovědět)
hawkeye14.8.2007 2:06
re: Tvorba her#
C++
(odpovědět)
lazy_ | 217.117.217.*14.8.2007 17:13
re: Tvorba her#
Vsechny dnesni nejlepsi hry sou pres MS Visual C++ 6.0 a 7.0, z nejlepsich je to treba - Fifa 07, NHL 07, Counter strike atd :-D.... Ale musis pracovat dost krute no...kdyz des upe od zacatku...

----------
..:@]> [link] <[@:..
(odpovědět)
DjH | E-mail | Website | ICQ 319-960-89514.8.2007 18:06
re: Tvorba her#
flash by stačil? :-)

----------
Get enlightened!
(odpovědět)
mr.Crow | E-mail | Website14.8.2007 18:13
re: Tvorba her#
no myslel jsem hry typu CS:) samozrejme ne tak graficky vymakane atp... proste me jen zajimalo ve vsem moznem se daji tvorit 2D/3D hry
(odpovědět)
hawkeye14.8.2007 19:59
re: Tvorba her#
kolik mas roku?Aby ses zacal co nejdriv ucit C++ abys takovou hru sam stihl udelat do smrti www.programujte.com
(odpovědět)
H4UnT3R | 85.92.40.*14.8.2007 20:15
re: Tvorba her#
když už mu doporučuješ C++, aby se ho učil na takové úrovni, proč mu rovnou nedoporučíš knížku, bez které se pořádně učit nejde? :-)

----------
Get enlightened!
(odpovědět)
mr.Crow | E-mail | Website16.8.2007 23:58
re: Tvorba her#
C++ na programujte.com? nejvetsi shit jaky jsem kdy videl...doporucuji neco, co je psane odbornikem. Z programujte.com se neda naucit nic dopodrobna. Ve nekolika lekcich tam autor probere skoro vsechno...pekna kravina
(odpovědět)
omegaS14.8.2007 21:49
re: Tvorba her#
jako hry v pohodě můžeš dělat i pod dosáckym C/pascal :-P
(odpovědět)
Rift_ | 212.96.190.*17.8.2007 0:23
re: Tvorba her#
jinak knizky:
Naucte se programovat pocitacove hry za 24 hodin -> Zajimava zaklady 2d grafiky vubec zakladni principy tvorby her atd...
psana na c++

C# 3D -> nebo tak neco ted nvm... zakladni popis tvorby 3d her za pomoci directX. zajimavy, ale kapku slozitejsi. Psana na c# a .NET
(odpovědět)
babca | 213.235.188.*17.8.2007 11:20
re: Tvorba her#
Ja jsem to spis pochopil tak, ze ten clovek hleda nejaky program na tvorbu hry, a ne jazyk ve kterym to psat.
Ja znam jeste wintermute pro adventury a potom blender , coz je sice nastroj pro 3d grafiku ale ma zabudovany i game engine a behem nejakeho toho mesice se s tim da naucit tak, ze vyrobis neco jako duke-nuke1
(odpovědět)
ask@t | E-mail | ICQ 200-358-16819.8.2007 20:49
re: Tvorba her#
no ono je lepsi se naucit programovat hry. Ty nastroje na tvorbu jsou omezene. Napogramovat si muzes co chces. viz. kniha [link] no a pak uz to pujde samo. Chce to jen cist a zkouset, cist a zkouset......
(odpovědět)
( | ) | 85.132.198.*19.8.2007 21:02
re: Tvorba her#
Ale programovat se budes ucit o hodne dyl nez pouzivat takovyhle nastroj, takze pokud si clovek chce jen udelat takovou "jednorazovku" tak je lepsi tohle.
(odpovědět)
ask@t | E-mail | ICQ 200-358-16822.8.2007 20:41
re: Tvorba her#
no podle mě je lepší si stáhnout nějaký editory na už hotovou hru než si dělat vlastní editor protože ten budeš dělat dlouho. zároveň bych doporučil i nějaký skriptovací jazyk aby ta hra byla dynamická...

----------
"Musíme milovat pravdu tak, abychom byli v každém okamžiku připraveni zříci se všeho, co jsme dříve považovaly za pravdu, když poznáme pravdu vyšší."
- Lev Nikolajevič Tolstoj
(odpovědět)
C X | E-mail | ICQ 41428290622.8.2007 20:59
re: Tvorba her#
FPS creator, 3d Gamemaker, Ultimate game maker...
(odpovědět)
maty_2002 | 213.192.60.*23.8.2007 1:24
re: Tvorba her#
co se tyce rychlosti tvorby, tak na to jsou vhodne ty klikatka, ale lepsi je ovsem C++ a vyvijet to od zakladu.... (tetris,had,arkanoid,atd-... pridavat grafiku a zkouset v OpenGL nebo DirectX. Je to slozite,ale az se to naucis, tak zvladnes o 1000% vic nez v tech klikatkach. Ovsem naucit se programovat hry je otazkou let:)
(odpovědět)
( | ) | 85.132.198.*23.8.2007 8:24
re: Tvorba her#
( | ) : otázkou let zas ne, pokud ti stačí zprasenej zdroják a nekonečno if ;) to bomberman je v takovym případě hned
(odpovědět)
Rift_ | 212.96.190.*23.8.2007 11:35
re: Tvorba her#
Tak kdyz mas dobre navyky, tak kod nezprasis, ale jde o to, ze pracovat s knihovnama d3d9.h a d3dx9.h je extremne slozite a clovek si nemuze dovolit zprasit kod... Kostra hry je primitivni, ale udelat do toho grafiku a dalsi serepeticky je pro consoloveho codera nadlidsky ukol bez par let znalosti toho, jak grafika vubec funguje. Ja osobne jsem si udelal takovy prulet nad plne renderovanym, osvicenym lesem a napsat pro to kod mi trvalo asi 3 mesice, nez to bylo v poradku. Navic dnes uz mame DirectX 10 a v nem spousty novych funkci. A to nemluvim o kompatibilite s hardwarem, konfiguraci atd.... Clovek nemuze zacit programovat 3d prostredi. Ja jsem zacinal na vykreslovani car, krychli atd. Proste to je o letech prace. Osobne znam vyvojare z Illusion Softworks (Vietcong,Mafia,Hidden and Dangerous) a tem neni pod 30 :). Proste to je o znalostech, vyvoji atd....

----------
Frontis nulla fides.
(odpovědět)
Neuro | E-mail23.8.2007 12:35
re: Tvorba her#
jinak todle je pro GM... zdalo se mi to docela dobry tak se na to mrkni :) [link]
(odpovědět)
babca | 213.235.188.*23.8.2007 16:38
re: Tvorba her#
Hry sa daju lahko tvorit aj vo Visal Basic 6.
Da sa tam pracovat aj z DirectX 8 a OpenGL a lahko spravis uzivatelske rozhranie :)
Dake ukazky: [link]
(odpovědět)
Zzzz | 193.93.72.*24.8.2007 13:40
re: Tvorba her#
Ve VB nemas nikdy sanci udelat to, co v C++. Ve vB to mas sice rychleji, ale v C++ to mas proste lepsi co se tyce konfigurace, vysledny kod je lepsi a hlavne rychlejsi
(odpovědět)
( | ) | 85.132.198.*24.8.2007 14:58
re: Tvorba her#
Totéž platí pro C++ a assembler. Kód v assembleru je kompaktnější, většinou rychlejší, dá se detailněji optimalizovat. Tvorba dá víc práce a zabere víc času, než něco rychle naklikat ve VB, ale výsledky jsou o to lepší. U her je prostě nejlepší jít co nejvíc na low level coding.
(odpovědět)
kačena | 195.113.79.10/10.0.10.*24.8.2007 16:22
re: Tvorba her#
Neuro: jo tak k 3d potřebuješ hodně exp a vysokej skill...já sem mluvil jen o 2d (třeba ten bomberman, Zelda, HoMaM...)
(odpovědět)
Rift_ | 212.96.190.*26.8.2007 0:45
re: Tvorba her#
no ono i 2D neni jen tak. Takovy pekne graficky napsany bomberman by ti zabral mesice prace... mluvim o kvalitnim bombermanovi a ne o nejakem bastlu. Cim vic kvalitneji pises sve aplikace, tim vice se ti to potom bude hodit az na tom budes lepe s codingem. A ona 2D grafika v C++ neni jen tak. Proc myslis, ze vyvoj her trva i nekolik let? Samozrejme, ze dneska uz se tolik neprogramuje jako driv, dneska se hlavne vyviji pomoci softu. Ale grafika se dela porad rucne :) Hra, ktera je plne napsana v C++ je Operace Flashpoint od Bohemia Interactive. Lze si do ni tvorit sve skripty psane v C++, delat videa pomoci kamery, ktera se musi naprogramovat atd..... Jestli nekdy nekdo udela neco podobneho ve VB6, tak mu reknu Pane ;)

----------
Frontis nulla fides.
(odpovědět)
Neuro | E-mail26.8.2007 15:10
re: Tvorba her#
Tohle pseudohrdinství "to co oni ve strojáku, to já dokážu v basicu" mne přešlo už dááávno - fakt to nestojí za to...
(odpovědět)
gugumaa | 195.113.79.10/10.0.10.*27.8.2007 2:44
re: Tvorba her#
Tak ci tak si myslim ze zacat robyt 2D hry je celkom dobre vo VB. Ked v c++ tak asi za pouzitia WinApi ktore je pre zaciatocnika prilis zlozite a 2D hru by asi nebrzdila mensia rychlost VB. Vykon by sa prejavil az pri robeni 3D hier kde si myslim ze je uz lepsie uprednostnit c++.
(odpovědět)
Zzzz | 193.93.72.*27.8.2007 22:20
re: Tvorba her#
Chtel bych videt 3D hru nebo engine ve VB:D
(odpovědět)
( | ) | 85.132.198.*27.8.2007 22:23

Zpět
Svou ideální brigádu na léto najdete na webu Ideální brigáda
 
 
 

 
BBCode