26.9.2013 |
Yelp žaluje jednoho z obyvatel Vancouveru. Ten pod několika různými emaily a nicky falešně hodnotil lokální služby a nabízel tento svůj produkt i majitelům dalších lokálních podniků. Takovéto jednání je samozřejmě v rozporu s podmínkami Yelpu, které explicitně stanoví, že uživatel Yelpu nesmí být odměňován za hodnocení, která uděluje.
Yelpu samozřejmě nejde jen o porušování podmínek, ale především o zachování důvěryhodnosti služby samé. Chceme svým uživatelům dokázat, že ochranu před falešnými a nespolehlivými komentáři bereme velmi vážně,
říká k tomu právník Yelpu Aaron Schur. Z daného provinění bude chtít Yelp patrně udělat exemplární případ. To dokládá Schur: Doufáme, že kauza zvýší povědomí o nelegálnosti tohoto počínání a odradí ostatní od následování.
Ačkoliv Yelp deklaruje, že má software sondující hodnocení, na zmíněného jedince ho upozornili ostatní uživatelé služby a majitelé podniků, na něž se obracel.