Yelp žaluje pisatele falešných recenzí

Zdroj: SOOM.cz [ISSN 1804-7270]
Autor: danielberanek
Datum: 26.9.2013
Hodnocení/Hlasovalo: 1.5/2

25. 09. 2013, Vancouver - V USA se aktuálně rozpoutala diskuze – především na poli práva – ohledně využívání najatých recenzentů k psaní kladných hodnocení vlastního produktu. Zájem zadavatele a pracovníka se zde dostává do střetu s poskytovatelem služby, která hodnocení nabízí svým uživatelům.

Yelp žaluje jednoho z obyvatel Vancouveru. Ten pod několika různými emaily a nicky falešně hodnotil lokální služby a nabízel tento svůj produkt i majitelům dalších lokálních podniků. Takovéto jednání je samozřejmě v rozporu s podmínkami Yelpu, které explicitně stanoví, že uživatel Yelpu nesmí být odměňován za hodnocení, která uděluje.

Yelpu samozřejmě nejde jen o porušování podmínek, ale především o zachování důvěryhodnosti služby samé. Chceme svým uživatelům dokázat, že ochranu před falešnými a nespolehlivými komentáři bereme velmi vážně, říká k tomu právník Yelpu Aaron Schur. Z daného provinění bude chtít Yelp patrně udělat exemplární případ. To dokládá Schur: Doufáme, že kauza zvýší povědomí o nelegálnosti tohoto počínání a odradí ostatní od následování.

Ačkoliv Yelp deklaruje, že má software sondující hodnocení, na zmíněného jedince ho upozornili ostatní uživatelé služby a majitelé podniků, na něž se obracel.