Autor: ?source/*- | 24.3.2005 |
Zavřete GLScene Editor a klikněte na GLSceneViewer1. V object inspektoru vyberte u Camera kameru GLCamera1 a znovu si otevřete GLScene Editor. Vyberte Cube1. Klikněte na tři tečky u položky Position a nastavte tyto hodnoty: X=0 Y=0 Z=-3
Nyní spuste váš první program využívající OpenGL. Měli by jste vidět uprostřed formuláře šedý čtverec. Pokud ano, tak je to nejspíš správně. Je to čtverec pouze proto, že pozorujeme jenom 1 stranu a ke všemu přímo rovně. Po chvilce koukání vás to jistě přestane bavit a tak něco přidáme.
Aby vynikly 3D vlasnosti našeho objektu, přidáme otáčení. Začněte tím, že na form si dejte novou komponentu – AsyncTimer1 (ze stejné palety jako ostatní GL komponenty) u kterého nastavte Interval na 10 a Enabled na True. Do události OnTimer vepište:
Cube1.Turn(3);
Číslo v závorce můžete libovolně upravovat, čím větší tím rychlost točení Cube1 větší. (a naopak :-) ) Když program spustíte, tak se vám bude krychle otáčet. Pro hezký efekt je dobré to zkombinovat s příkazem:
Cube1.Roll(3);
Takže celá událost bude vypadat asi takhle:
procedure TForm1.AsyncTimer1Timer(Sender: TObject);
begin
Cube1.Turn(3);
Cube1.Roll(3);
end;
To je dnes už vše.
Byl by jsem ochotný na konec dílu přidat zdrojáky, ale nevím jestli by byl zájem. Kdyžtak to napište do komentářů.
?source/*-