Zpět na seznam článků     Zpět na článek

Komentáře ke článku

 
 
 BBCode
Tom@sQo | 88.212.23.*11.9.2007 7:31
celkom zaujimavo vysvetlene je na [link] :) resp. je tam popis GnuPg cka, cize pre zaciatocnikov ako stvorene :)
Clanek je sracka31.8.2006 10:28
Tak to byl dalsi krasnej clanek kterej nam rekl ja to tedy doopravdy je :-). A hlavne ze tam pridal zkusenosti staryho kmeta :-D. Pravdu s elektronickym podpisem ma madeye s tim ze vetsinou se se mail sifruje a podepisuje zaroven. Viz. [link]
je to uplne stejny jako kdyz se podepisujou certifikaty
???31.8.2006 20:45
No jo mas pravdu i nemas :-). v clanku kecas kraviny, ale tady v komentarich to pises spravne. Tak uz fakt nevim co se teda deje.
madeye31.8.2006 18:24
A pravdu nemam v..?
Tecquilka | E-mail | ICQ 22885801229.8.2006 10:58
btw pri vymene elektronickeho podpisu to funguje taky trochu sloziteji, co si pamatuji, tak se tam motal fingerprint, hashovani (pro overeni integrity) a asymetricke sifrovani jen pro bezpecny prenos ... Presny model prenosu, sifrovani atd. bych musel pohledat ...
madeye29.8.2006 12:39
Tak v tomhle nemas pravdu priteli. Doporucuji prozkoumat principy RSA. Sice neni spusob sifrovani stejny ale zjednodusene to probiha tak ze odesilatel vezme hash sveho dopisu, zasifruje ho svym privatnim klicem(podle jineho algoritmu) a pripoji ho ke zprave. Adresat pak vezme alicin public key, decryptuje s jeho pomoci zasifrovany hash a porovna s hashem prilozene zpravy. Pokud vse sedi tak adresat vi ze odesilatel pouzil ocekavany privatni klic. To ze jsou klice neodvoditelne jsem pocital za samozrejmost, ale zminit to muzu.
Tecquilka | E-mail | ICQ 22885801229.8.2006 10:52
mad-eye mas tam chybu
uz jenom z podstaty neni mozne sifrovat privatnim klicem a verejny m desifrovat ... u asymetrickeho sifrovani se sifruje vzdy verejnym a prijemce si obsah desifruje svym privatnim (tzn ja si pri komunikaci s tebou vyzadam tvuj verejny, ty muj a pak jim sifrujeme ...). Taky by se hodilo zminit o tom, ze z verejneho klice nejde odvodit klic privatni.
mad-eye | PGP28.8.2006 21:24
To je postata asymetrickeho sifrovani. ;)) Matematcke pozadi je mozne na internetu dohledat, ale je to pomerne komplikovana kryptografie.
BloodyX28.8.2006 21:13
Zajimave, ze kdyz se to sifruje jednim klicem, nejde to tim samym rozsifrovat...

Stránky: 1