Zpět na seznam článků     Zpět na článek

Komentáře ke článku

 
 
 BBCode
Peeetr | E-mail30.9.2012 13:20
toxit.woxit zdravím, neměl bys prosím chvíli čas mi pomoct vyřešit problém se Symbianem? Pokud ano, prosím napiš mi shel96(zavináč)seznam.cz
P.S. nenašel jsem ho, ani neukradl :)
frenegashi | 80.237.226.*24.9.2012 23:10
toxit.woxit: Hovoříme zde stále jen o předplacenkách (=kartě typu "koupím v Tescu za 200 CZK a hned volám, nikde nic nepodepisuju, nikde se neregistruju") - je tam limit 13 měsíců nevyužívání = SIM se zablokuje a znovu zopakuju: u předplacenek to takto funguje - a skutečně operátorka pro sdělení PUK1, mimo GSM a výr. čísla dřív nic víc nechtěla, odemkl jsem takto v historii více SIM karet. DNES se situace mění; říkám pouze ze své praxe.

- Ach, tady někdo neposlouchal ty hovory... doporučuji znovu si poslechnou, co říká uvědomělá operátorka "jak to funguje" - hovor O2 od 2 minuty 38 sekundy - nebo můžete použít tento přímý odkaz na časový skok: [link]

DNES: Teoreticky, pokud by se mě OP zeptala, asi bych zkusil dnes použít nějaké odbytí typu "je to jedna z mnoha mých SIMek, paní, už si fakt nepamatuju čísla, na které jsem z ní, třeba půl roků zpátky, volal, byli to zákazníci, víte, neznám ty čísla..." a vyčkal, jestli to spolkne, TŘEBA, nebo dnes zkusit vymyslet jinou pohádku.
Ale! Paní DŘÍV nechtěla nic! Žádnou "historii" komunikace. Osobně si myslím, že je to zřejmě proto, že historie komunikace se zachovává (zachovávala?) po určitou dobu (nevím, třeba 3 měsíce zpět?, prostě je/byl tam limit), a pokud nebylo v této době nic prováděno (komunikace: hovory/data/zprávy), pak tedy ani operátor nic neviděl = neměl se na co ptát (hypotéza).

No ale uzavřu to, všichni, kdo přečetli článek, by měli pochopit, že je kategoricky nepřípustné, aby operátor/ka sdělil telefonní číslo na základě znalosti výrobního čísla = tohle je prostě FAIL.
toxit.woxit | 82.145.208.238/78.80.26.*24.9.2012 20:30
Zdravím.
Ano, pokud je SIM karta chráněna kódem (PIN1) a paměť telefonu už ne (kódem telefonu), je to docela problém.
ale kdyz ma clovek jeste PIN na telefon tak se tam stejne nikdo nedostane.
Co se týká zjištění bezpečnostního kódu telefonu, tak se následující řádky týkají Symbianu, kde to mám několikrát vyzkoušené, údajně to ale jde na všech BB5 telefonech úplně stejným postupem, i na Androidech postupem obdobným:
Řekněme, že třeba na ulici najdu symbianový telefon, který je zabezpečený bezpečnostním kódem telefonu, PINem na SIM, a paměťová karta je zaheslovaná. Dostat se do symbianového telefonu, který je zabezpečený kódem, je dost jednoduché, když člověk ví jak na to. Dají se k tomu použít poměrně známé programy Just Another Flash nebo Phoenix Services Software v kombinaci s méně známými Nokia Unlocker či Mbro Nokia Tools, nebo v krajním případě ještě s použitím rezistoru mezi GND a - kontaktem akumátoru ( tím lze spustit telefon v Local/Test mode. Hodnota toho rezistoru je pro každý model telefonu jiná, všechny jsou ale v rozsahu 5-10 kOhm. Mám uživatelsky ověřené hodnoty pro cca 30 modelů) . Něco málo je o tom například tady: [link] . Pak už se dostanu i k SMS, a na jejich základě bych snad měl od operátora ten PUK1 dostat. Podle několika mých zkušeností operátoři nejčastěji chtějí znát pár čísel ze kterých/na která bylo voláno/SMSkováno.
Ovšem úplně nejjednodušší cesta jak se dostat k těm SMS je, pokud byl majitel trouba, a měl úložiště zpráv nastavené na paměťovou kartu (a takových je podle mých zkušeností většina - riskují tím vážné sw potíže a navíc je tu právě tohle bezpečnostní riziko). Pak stačí kartu dát do čtečky v PC, nebo do jiného symbianového telefonu, a SMS (i maily, pokud majitel používal vestavěného klienta) si přečíst přímo ze souborů. Je to velmi jednoduché i pokud si majitel kartu zahesloval, heslo lze totiž snadno zjistit. Ale pokud je karta zašifrovaná (umožňují to symbianové E-series telefony), tak se k datům na ní podle mě není možné dostat. Aspoň mně se to nikdy nepovedlo, a to jsem se snažil opravdu hodně.

.ale v případě předplacených karet nemá ani on sám k dispozici, žádné jiné údaje, podle kterých by volajícího mohl jako právoplatného majitele SIM karty identifikovat.
Kdepak, někdy v květnu-červnu jsem znovuobjevil jednu svojí dlouho založenou předplacenoou SIM kartu (buď O2 nebo T-Mobile). Byla téměř nepoužívaná a já si u ní bůhvíproč zapomněl zrušit ochranu PINem .Samozřejmě už jsem si ho nepamatoval, a papíry k ní byly kdovíkde, takže jsem si jí zablokoval špatným zadáváním. Zavolal jsem na linku operátora, slečna po mně chtěla samozřejmě vědět nějakou tu odchozí a příchozí komunikaci, a já si po delší době vzpomněl jen na jedno celé, a jedno neúplné číslo se kterými jsem si určitě volal. To jí nakonec stačilo, když jsem jí řekl, že SMS jsem na to číslo dostával maximálně tak z jejich automatu, a jinak vím už jen to, že tam určitě byl někdy aktivovaný internet. Na základě takového ověření jsem PUK1 dostal. Takže to platí i pro předplacenky, pokud se od té doby něco nezměnilo.

Po zadání 10 špatných pokusů PUK1 se SIM karta zablokuje
No, to že po 10 jsem si až doteď myslel taky. Ale u O2 se podle jejich FAQ zablokuje už po 8 špatných pokusech: [link]
Jenda` | 89.177.89.*23.9.2012 0:05
Divím se, že volajícího operátor nevyhnal s tím, že když chce vědět číslo, ať se s tou simkou přihlásí do sítě a zavolá si na druhý mobil.
frenegashi | 62.113.219.*22.9.2012 13:30
Kdyby to dřív běžně nefungovalo, vůbec bych to tady neposílal. Problém je, že tento princip byl dřív, naprosto běžnou praxí - cílem bylo otestovat, jak je na tom situace DNES (provedeny 3 referenční hovory, tento rok; viz paní na lince Vodafone, "už to nejde", "nový systém" atp.).

Někteří evidentně nepochopili o co jde a jsou trochu mimo, no nevadí :-)
frenegashi | 96.47.226.*22.9.2012 13:24
infinity___: Jakou knížku od mitnicky? Nechte si ty hloupé kecy, prosím, když o tomto konkrétním případu nic nevíte.

Z praxe: před pár lety (2009, tuším) jsem získal několik předplacených SIM karet na kterých byl ještě kredit (z nepoužívaných GSM modulů ve strojích) a všechny jsem tímto způsobem, postupně, přes operátory odemkl. Toliko praxe. Chtěl jsem se o to akorát podělit.
infinity___ | 89.24.54.*22.9.2012 3:54
z teoreticke casti se to posloucha hezky, z prakticke nemuzu souhlasit ;) kazde call centrum, u vsech operatoru se sklada z nekolika urovni, na ktere se da jistym zpusobem dopracovat (hodne zalezi na odpovedich). Volat porad dokola se snadno rekne, ale z vlastni zkusenosti muzu tvrdit, ze budete nekolikrat presmerovani na stejneho operatora a precteni knizky od mitnicka opravdu nestaci k vyh4xorovani operatora ... klidne poskytnu vic informaci, ale nebudu odpovidat na myslenky bez praxe ...
Bystroushaak_ | 109.202.67.*22.9.2012 3:49
Co se O2 týče:

U firemních zákazníků musíš být veden jako kontaktní osoba, to znamená volat z kontaktního čísla a vědět jméno _oprávněné_ kontaktní osoby (ve firmě bývá hafo kontaktních osob, ale oprávněných cokoliv měnit jen pár).

Heslo je v podstatě blbost určená jen pro filtraci lidí, kteří na linku volají neoprávněně. Můžeš se tam nechat přepojit z ostatních oddělení, kde pro zavolání heslo zapotřebí není.

--

Pokud ti nějaký operátor sdělí číslo, jak se domnívá frenegashi, tak dostane vyhazov a tohle imho patří k těm pár věcem, na které si dá každý z nich pozor, protože je na ně asi tak 100x za dobu práce upozorněn.
frenegashi | 37.130.227.*21.9.2012 15:12
c0d3r: Ano, pokud je SIM karta chráněna kódem (PIN1) a paměť telefonu už ne (kódem telefonu), je to docela problém. Stačí pak SIMku z telefonu vyhodit, vložit si tam vlastní a do paměti se dostanu. Nicméně, někdo má uložené SMSky a kontakty na SIM kartě, někdo v paměti mobilu...
V každém případě myslím, že by si měl každý chránit jak SIM kartu tak telefon zvlášť (zádavat při zapnutí dva kódy, klidně ten samý).

infinity___: Heslo pro komunikaci s operátorem jinak není překážkou. Platí to pro všechny případy (předplacenené karty). Pro přeplacenky pak platí: znalost telefonního čísla + výrobního čísla = oprávnění pro sdělení PUK1. Logicky, tarifních resp. registrovaných SIM karet se to netýká, ale bylo by dobré to otestovat v praxi...
Zkuste se zamyslet: dejme tomu, že mám v ruce vytaženou předplacenou SIM kartu (třeba od Vodafonu). Zavolám z nějakého čísla třeba na veřejnou linku O2 (800... neprokazuju se žádným heslem, nejsem jeho zákazník a i kdybych byl, na ty zelené linky volají i potencionální NOVÍ zákazníci, chcou přejít třeba, něco prodiskutovat etc. tedy už z principu od Vás operátor nemůže nic vyžadovat, protože nemá co, osobně jsem se dokonce ani nepředstavoval) a nadiktuju mu výrobní číslo té SIMky, ať mi dohledá číslo, že jsem ho zapomněl, při troše štěstí mi ho sdělí. Když ne, zkusím to znovu (jiný člověk), když ani pak, zase znovu... třeba u jiného operátora... než uspěju (je to zdarma) :-)
infinity___ | 82.117.143.*21.9.2012 11:34
Jen bych doplnil, ze uvedeny zpusob neplati pro firemni SIM a pro karty vedené na vlastní ICO, tam je potreba znat heslo pro komunikaci s operatorem.
Teoreticky by i "obycejny" zakaznik mohl pozadat o heslo pro komunikaci pro zvyseni bezpecnosti.

Stránky: 1 2