Úklid pokoje pomocí programu -> debordelizace
Něco málo o tom, jak debordelizovat svůj pokoj jednoduchou aplikací psanou v C#(metoda Debordelize(), třída Uklízečka)
V minulém článku jsem vás seznámil s tím jak programově otevřít dveře, dnes bych vás rád seznámil s tím jak si doma uklidit. Na tento úkon si napíšeme jednoduchou aplikaci, kterou si analyzujeme. Každý předmět (object) ve vašem pokoji má určíté vlastnosti, metody a podporuje určité události. Jedna z nejpřednějších vlastností každého objektu(kniha, židle, lampa, atd...) je jeho pozice v 3D prostoru pokoje, která je značena souřadnicemi XYZ. Bude-li naší jednotkou centimetr a naš pokoj bude mít rozměry 500 x 300 x 500, tak lampa, která bude přesně ve prostřed pokoje těsně u stropu bude v této pozici X = 250, Y = 300, Z = 250. Podle těchto údajů můžeme uložit pozici každého předmětu v našem pokojíčku. Zamozřejmě, že se pozice objektů v časoprostoru mění, a proto buď napíšeme 2 třídy -> první bude indexovat všechny objekty v místosti a zachytávat jejich
pozici každý časový úsek T, který si libovolně nadefinujeme, druhá třída bude jednoduše debordelizovat(jednoduchý cykl) anebo napíšeme jednu třídu a 2 metody -> Initialize() a Debordelize(). Objekty můžeme ukládat do pole(Array), zásobníku(Stack) nebo fronty (Queue).
Zde je jednoduchá ukázka našeho debordelizátoru:
using System;
using System.Collections;
using System.Dimensions.3D;
using System.Dimensions;
using System.Predmet;
using System.Threading;
namespace UklidPokoje
{
class Uklízečka
{
public Uklizečka()
{
}
Mistnost m;
Predmet[] polePredmetu;
public void Initialize()
{
m = new Mistost(this,500,300,500)
polePredmetu = new Predmet[m.GetObjectCount()];
for (int x = 0; x < m.GetObjectCount; x++)
{
polePredmetu[x] = new Predmet(m,x);
}
}
Predmet pred;
public void Debordelize(Predmet[] pPred)
{
for (int x = 0; x< pPred.GetUpperBound(0); x++)
{
pred = pPred[x];
pred.UmistitZpet();
}
}
static int interval = 1000000;
public static void Main()
{
Initialize();
while(m.Exists && polePredmetu > 0)
{
Thread.Sleep(interval);
Debordelize(polePredmetu[]);
}
}
}
}
Příští díl bude tak trochu o zvířátkách -> řekneme si, jak vyvenčit psa, pochovat kočku nebo nakrmit křečka na což si také napíšeme program.
S pozdravem Amadeo Mareš.
Líbil se Vám článek?
Budeme potěšeni, pokud vás zaujme také reklamní nabídka
Hodnocení/Hlasovalo: 5/1