Dlouhou dobu byl Microsoft a jeho programy v oblasti programování na PocketPC jedinou možnou variantou pro vývoj aplikací.
CCA od dubna roku 2004 má Microsoft vážnou konkurenci s velikou výhodou: nulovou cenou.
PPL je projekt, který má za účel zjednodušit programování pro PocketPC. Zdá se, že se mu to docela daří, ale nyní si proberem základní vlastosti jazyka a vývojového prostředí PPL:
Jazyk je takovou "směsicí" C, Pascalu a Basicu
Produkt obsahuje kvalitní vývojové prostředí jak na PC, tak na PocketPC :)))
V jazyku se používají beztypové proměné, které se nemusí ani deklarovat
Je to objektově orientovaný jazyk
Je zdarma
Po nainstalování PPL se vám nainstalují dvě vývojové prostředí. Jedno normálně na počítač a to druhé na PDA. Začnu částí na PC.
Část na PC
Ta obsahuje velice kvalitví IDE (na můj vkus možná trochu přeplácané), které umožnuje vizuální tvorbu formulářů a editaci samotného kodu. Editor na psaní kodu barevně zvýraznuje syntaxi a umožnuje v kládání breakpointů.

Obsahuje celkem kvalitní nápovědu, která v sobě includuje stručný přehled vlastostí PPL.
Visual Form Builder, jak se tato část nazývá, Vám zobrazuje formulář jako na pdačku a umožnuje do něj vkládat komponenty, které se nacházejí vlevo. Docela zajímavá vlastnost je, že automaticky vytvoří menu File, které už obsahuje funkční položku Exit.(toto menu jde libovolně editovat)
Pokud je spuštěn vytvářený program z počítače, tak se bohužel nespustí v nějakém emulátoru, ale přímo na PDA. Má to sice spoustu výhod, ale když zrovna nemáte PDA po ruce, tak je to nepříjemné...
Část na PDA
Docela zváštností tohoto programu je, že obsahuje prakticky stejné vývojové prostředí jak na PC tak i dokonce na PDA! To se může hodit, když zrovna jste na cestách a počítač v nedohlednu... Toto prostředí umožnuje stejně jako na PC vizuální návrh a editaci formuláře a komponent na něm umístěných, editovat kod (bohužel bez barevně zvýrazněné syntaxe) a kompilaci programů. Dále se vám taky nakopíruje na pda spoustu zajímavých příkladů, ze kterých rychle pochopíte základní principy PPL.

Také spolu s PPL dostanete balík dosti užitečných knihoven, které programování opravdu zjednoduší. Zvláště s GameAPI není vývoj her tolik náročný.
Teď dávám na ukázku pár kodů, aby jste si udělali představu o struktuře jazyku PPL.
Praktická ukázka PPL
//práce s proměnými...
s$ = 10;
ShowMessage(s$);
s$ = "STRING";
ShowMessage(s$);
i$ = 30;
s$ = i$;
ShowMessage(s$);
i$ = 10 + 20 / 2;
ShowMessage(i$);
//ukázka objetového programování v podání PPL...
#class parent
Published(p$);
#endclass
#class parent myclass
Published(v$, z$);
Public(a$);
v$ = 10;
z$ = 20;
p$ = 30;
proc ShowAll
ShowMessage(v$,",",z$);
end;
#endclass
proc main
#object o$ myclass
o.v$ = 20;
o.ShowAll;
end;
Tak to by bylo asi vše, ještě uvádím odkaz na
oficiální stánku výrobce
?source/*-