Zpět na seznam článků     Číst komentáře (24)     Verze pro tisk

Jak vydělat na blogu (1)

Autor: .cCuMiNn.   
16.7.2013

Webů, které se zabývají tvorbou úspěšných a výdělečných webových stránek existuje nepřeberné množství. Pojďme ale vyzkoušet unikátní experiment, ve kterém se pokusíme během jednoho roku vytvořit z ničeho webový blog s pravidelnými měsíčními výdělky ve výši 10.000,-Kč. Je to vůbec možné?


ovsemmoznem.czPo uplynutí jednoho roku by navíc měl být blog schopen produkovat plánované příjmy zcela pasivně, jen s minimální mírou vynaloženého úsilí. Pojďte tedy společně se mnou projít tuto strastiplnou cestu pěkně krok za krokem. Pravidelně vás budu informovat o jednotlivých krocích, které pro dosažení cílů učiním a o úspěších a pádech, které na této cestě zažiji.

Zda tento experiment zkončí úspěchem nebo totálním fiaskem, je zatím ve hvězdách. Za pokus to ale rozhodně stojí. Je potřeba ukázat cestu, která může být schůdná, a která naopak vede do slepé uličky. Bude-li někdo následovat mé kroky, může se tak poučit z mých chyb.

Co bylo potřeba udělat

Doména ovsemmoznem.cz

Ještě jsem ani nezačal a už si experiment vyžádal první výdaje. Za řekněme symbolickou cenu 151,-Kč včetně DPH jsem byl nucen pořídit doménu. Mohl jsem sice pro experiment použít některou z již běžících domén, které vlastním, ale chtěl jsem začínat skutečně od nuly. S webem, který dosud nenavštívil jediný návštěvník, a na který dosud nevedou žádné odkazy. Rozhodoval jsem se mezi názvem unikatni-experiment.cz a doménou ovsemmoznem.cz. I když by první z uvedených názvů více odrážel podstatu stránky, vybral jsem nakonec jméno ovsemmoznem.cz, které bude lépe zapadat do mých plánů při tvorbě prosperujícího blogu. Teprve později jsem zjistil, že doména, kterou jsem pro svův blog zvolil, byla již v minulosti obsazena, a že na ní tedy asi dva historické odkazy směřují. Zde by možná stálo za zvážení, zda by se nevyplatilo zvolit pro svůj web nějakou expirovanou doménu, která má nějaké ty aktivní zpětné odkazy, a které může být obdařena i nějakým tím rankem.

Webhosting

Druhým krokem po získání domény bylo samozřejmě získání nějakého místa na webovém serveru, kde by mohl nově vznikající web fungovat. Určitě by se dal využít nějaký on-line systém pro tvorbu vebových stránek (například od Webnode), který umožňuje provozovat webové stránky i na vlastní doméně druhého řádu. Do budoucna by to ale mohlo způsobovat komplikace a je určitě lepší se poohlédnout po nějakém webovém hostnigu nebo virtuálním serveru. Nechcete-li mít hned ze začátku další výdaje, je zde ještě varianta objednání prostoru na některém z free webhostingů, ale v tom případě budete možná vázáni nutností umístit na svých stránkách reklamní bannery provozovatele, případně budete mít problémy s nasazením vlastní domény druhého řádu, nebo se vám nepodaří na serverech rozběhnout redakční systém, který si pro svůj web zvolíte.

Já tuto otázku naštěstí řešit nemusel. Měl jsem totiž potřebný webový prostor k dispozici již z jiných projektů. Kdyby tomu tak ale nebylo, svět by se rozhodně nezbořil. Náklady na pronájem by se totiž pohybovaly pouze v řádek několika desítek korun měsíčně. Opět tedy nejde o žádnou horentní sumu, kterou by někdo neutáhl. Zvláště ve chvíli, kdy má před očima vidinu snadného zisku.

Redakční systém

Následně tedy už jen stačilo rozběhnout na získané doméně nějaký ten redakční systém. Protože mají být náklady co možná nejnižší (a to nejen co se financí, ale i času týká), rozhodl jsem se pro WordPress, ve kterém je tvorba blogu otázkou maximálně několika hodin. Následně už zbývalo jen vložit první obsah na stránky blogu a mohl jsem vyrazit experiment veřejně proagovat.

Sociální sítě, přehled návštěvnosti

V každém případě je vhodné hned od začátku vytvořit profily na sociálních sítích a zprovoznit nějaký systém, který umožní sledovat návštěvnost webu. Já pro tyto účely zatím založil Facebook profil https://www.facebook.com/ovsemmoznem.cz a zaregistroval se do služby Google Analytics, ze které budu postupně zveřejňovat grafy návštěvnosti.

Kudy dál

Propagace bude určitě jedním z nejobtížnějších, ale zároveň i nejdůležitějších kroků. Jako nově založený web si totiž nikde ani neškrtnete, a pokud by blog navíc neměl ani žádného návštěvníka, mohl bych celý projekt rovnou odpískat. Začínám proto lovem návštěvníků a zpětných odkazů, abych získal alespoň nějaký Pagerank od Googlu a od Seznamu. Jedním z počinů, který mi v této oblasti pomůže je i tento článek, což mnohé z vás možná už napadlo.

Úkoly, které jsem si naplánoval pro následující dny jsou tedy jasné. Zmiňovat se o adrese http://www.ovsemmoznem.cz všude, kde to bude jen trochu možné. Současně se zaměřím na vytvoření široké základny fanoušků na Facebooku a budu doufat že virální marketing spustí vlnu zájmu o tento projekt. Až budu psát 1.srpna zprávu za uplynulý měsíc, doufám, že návštěvnost v tu dobu bude alespoň na 300 unikátních návštěvnících denně a stejnou hodnotu bude mít i počet fanoušků na facebookovém profilu.

Jak už to tak u projektů bývá, je potřeba si stanovit nějaké ty cíle. V mém případě je hlavním cílem dosažení pravidelného měsíčního zisku ve výši 10.000,-Kč, čehož bych chtěl dosáhnout postupně podle následujícího grafu.



Jak se bude dařit mé cíle realizovat, je možné sledovat na stránce O experimentu, kde budu průběžně aktualizovat graf a přehled skutečných finančních pohybů.

Budu rád, pokud budete u toho a budete krok za krokem sledovat, jakým směrem se tento experimentální projekt ubírá. Každý měsíc navíc zveřejním přehled toho, co se podařilo, a co bylo naopak špatně. Uvidíme, kam se projekt za pár měsíců posune.


Líbil se Vám článek?
Budeme potěšeni, pokud vás zaujme také reklamní nabídka

Social Bookmarking

     





Hodnocení/Hlasovalo: 2.15/27

1  2  3  4  5    
(známkování jako ve škole)