Autor: Batou | 28.7.2013 |
Nový potomek, který vzbudil doslova mediální šílenství, dal kromě sázkovým kancelářím vydělat i mnoha zlodějům osobních údajů, tvůrcům malware a jiným kyberzločincům.
Pokud chtěli běžní uživatelé, toužící po bulvárních zprávách, vidět jako první zaručené fotky novorozeněte či spokojené maminky, mohli se dočkat úplně jiných událostí. Hackerům za hranou zákona se totiž díky metodám zvaným „black hat SEO“ či „SEO poisoning“ daří dostávat ve vyhledávačích opravdu vysoko. A rychle. Více o nekalém SEO (konkrétně o tzv. doorway stránkách) se dočtete v (již lehce neaktuálním) článku Marka Prokopa či v článcích na webu firmy Besteto.
Díky podobným praktikám se tak jako obvykle mezi skutečnými výsledky povalovalo (a jistě stále povaluje) spousta malware. Zaručená uniklá videa, k nim se vztahující důrazná doporučení ke stažení různých updatů či instalátorů, fotografie. Spamová kampaň, která byla součástí vlny útoků, byla komentována třeba na blogu společnosti Kaspersky. Jen podotknu, že po kliku na odkaz v e-mailu na vás čekala stránka napěchovaná exploity z Blackhole kitu.