Server EU / US / ASIA - připojení

HackForum

Server EU / US / ASIA - připojení #
Dobrý den ,
chci se zeptat jestli někdo nemá zkušenosti se serverem na který by se připojovali klienti z EU/US/ASIA ... Jedná se mi o to pokud bych vytvořil online hru , která by se uchytila(10 000 lidí) , zda by ji utáhl server například napojený na CESNET . Nemáte někdo zkušenosti . Nejde mi ani tak o nutný výkon serveru , spíš o nutné připojení . Děkuji
(odpovědět)
sadd | 88.102.198.*17.10.2012 20:36
re: Server EU / US / ASIA - připojení #
The fuck?

To jako že jsi schopný vytvořit takto používanou online hru a nejsi schopný provést relativně jednoduché matematické výpočty a provést těch pár experimentů?

To je zase jeden dotaz z kategorie zabijáků odpovědí, protože fakt málokdo tu z tebe začne tahat info o typu hry (webová, či s nějakým klientem?), o tom jak máš udělané API (binární, textové?), jak moc rychle ta hra potřebuje reagovat (realtime?) a kolik potřebuje předávat dat a jak často.
(odpovědět)
Bystroushaak_ | 88.102.5.*18.10.2012 14:21
re: Server EU / US / ASIA - připojení #
Fuck u ?
Sorry , tvoje příspěvky už nějakou dobu přeskakuji .
(odpovědět)
sadd | 88.102.198.*18.10.2012 17:54
re: Server EU / US / ASIA - připojení #
Bohužel má Bystroushaak_ pravdu. Bez podání bližších informací o tom, jak bude celá hra vypadat, se sotva dá něco odvodit. Pokud by to byla tahovka typu Webgame, budou nároky nesrovnatelně nižší než v případě her, které se odehrávají v reálném čase, a kde hra potřebuje neustále čerstvé informace.

Rozveď svou otázku a můžeme se pokusit na ni odpovědět.

----------
Sec-Cave.cz - [link]
HellSec.cz - [link]
(odpovědět)
RubberDuck | E-mail | Website18.10.2012 18:12
re: Server EU / US / ASIA - připojení #
Ptám se na to jestli nemá někdo zkušenosti s se serverem na který by se připojovaly lidé z "celého" světa , vůbec mi nejde o podrobnosti "mojí" hry . Jen se ptám - i to , že webgame má nižší nároky je fajn , ale co když jsi ji bude chtít "zahrát" 10k lidí po světě , utáhneto cesnet - gigabit? Tak jsem to myslel .
(odpovědět)
sadd | 88.102.198.*18.10.2012 18:17
re: Server EU / US / ASIA - připojení #
Já tě fakt nechápu. Jsme tu už dva, co ti napsali, že záleží na mnoha parametrech té hry a ty se zeptáš úplně stejně blbě podruhé.

Gigabitová symetrika od Cesnetu utáhne překvapivě gigabit za vteřinu. Protože ti matematika nejspíš moc nejde, vysvětlím to polopaticky:

Pokud má hra datový tok Gb/s, může se tam připojit jeden člověk, deset lidí pokud má tok 100Mb/s, sto lidí pokud má tok 10Mb/s, tisíc lidí pokud má tok 1Mb/s, nebo deset tisíc lidí, pokud má tok 100kb/s. Dál si to doufám zvládneš odvodit sám.

Na dalších otázkách záleží z toho důvodu, že ti v tom podle typu hry budou vznikat nárazové špičky, kdy u webgame nebude tok konstantní, ale v řádu minut potřebuje stránka načíst pár desítek kB a jednou za pár hodin několik megabajtů, protože cache.

U "her" typu secondlife ti tečou data neustále, protože se přenáší textury, informace o pozici hráčů, modely, scripty a hlas. U her typu lineage/wow ti také tečou neustálá data, ale pár kB, protože se přenáší jen informace o pohybu/chat, ostatní informace má v sobě klient uložené.

To jestli se tam připojují lidé z čech, nebo zbytku světa nehraje roli co se týče datového toku, jen co se týče pingu a tam opět závisí na typu hry.

Jinak tohle je přesně proč jsem psal že tvoje otázka zabíjí odpovědi. Z povahy dotazu je jasné, že to tu někdo bude muset rozpitvávat a bude z toho zbytečná diskuze o zřejmých věcech.
(odpovědět)
Bystroushaak_ | 88.102.5.*18.10.2012 18:40
re: Server EU / US / ASIA - připojení #
Zase jste mě nepochopili . Už si připadám jak v Bohnicích.Furt se ptám - má někdo zkušenosti s ... ?
Vím co je to gigabit , dont care bout my math skillz . Jak jsem se snažil vysvětlit v mém druhém příspěvku .

Jak jsem si představoval odpovědi :
Pepa1:
Mám stránku s webagame server mám umístěn AT&T. Připojuje se mi tam maximálně 10 000 000 uživatelů , nemám problém .
Pepa2:
Ze začátku jsem zkoušel hodit můj server pro online hraní bulánků na virtuální server na Wedosu(plácám) , ale po chvíli jsem musel přemigrovat na >>> ...

Myslím tuto otázku dost všeobecně naschvál.

(odpovědět)
sadd | 88.102.198.*18.10.2012 19:04
re: Server EU / US / ASIA - připojení #
Tak jde ti o server, nebo o připojení? U serveru záleží na typu hry ještě o hodně víc, pak jde o věci jako load balancing.

Pokud chceš odpovědi jen od lidí, kteří provozují hry s 10 000+ hráči, obávám se, že jsi na špatném portálu.
(odpovědět)
Bystroushaak | E-mail | Website | PGP18.10.2012 19:54
re: Server EU / US / ASIA - připojení #
Bystroushaak: To je marný...

----------
Teprve když vstáváte s hackingem a uléháte s myšlenkou na něj, máte šanci být hackerem.
(odpovědět)
.cCuMiNn. | E-mail | Website | PGP18.10.2012 19:17
re: Server EU / US / ASIA - připojení #
Chytrému napověz , hloupého kopni . - Tak se zařiďte.
(odpovědět)
sadd | 88.102.198.*18.10.2012 19:21
re: Server EU / US / ASIA - připojení #
sadd: Bystroushaak_ ti odpovedel:

Pokud má hra datový tok Gb/s, může se tam připojit jeden člověk, deset lidí pokud má tok 100Mb/s, sto lidí pokud má tok 10Mb/s, tisíc lidí pokud má tok 1Mb/s, nebo deset tisíc lidí, pokud má tok 100kb/s. Dál si to doufám zvládneš odvodit sám.

Je jedno, jestli se klienti pripojuji z celeho sveta, nebo z tvoji prdele ...

(odpovědět)
infinity___ | 213.155.33.*18.10.2012 19:50

Zpět
 
 
 

 
BBCode