Delphi a OpenGL – Úvod

Zdroj: SOOM.cz [ISSN 1804-7270]
Autor: ?source/*-
Datum: 22.3.2005
Hodnocení/Hlasovalo: 4.14/7

Úvod do programování her v Delphi.

V tomto kratičkém článečku nebudu teď vysvětlovat jak udělat to či ono. Spíše nastíním tvorbu her. Na začátek – pro ty kteří si mysleli, že po přečtení tohoto (budoucího) tutoriálu dokážou naprogramovat Mafii nebo něco podobného asi zklamu. Sice po přečtení získáte nějaké zkušenosti, ale nic ohromného nevytvoříte. Nejspíš krásnou freewareovou hru asi uděláte, ale to je vše. Teda alespoň v Delphi. Samotné základní komponenty Delphi naprogramovat hru skoro ani neumožňují. (já sám jsem jí tam sice naprogramoval a prodal pár kusů, ale to je vše) Tvrdí se že, programování her je možná dokonce nejobtížnější obor z programování. Proto lidé začali vytvářet pro druhé různé ulehčení např. komponenty DelphiX které jsou dobré hlavně na 2D hry. Pokud by jste se chtěli věnovat programováním her profesionálně, budete nejspíš muset sáhnout po jiném jazyce a vývojovém prostředí. Pro jednoduché tvoření her si skvěle vystačíte s Flashem nebo GameMakerem. GameMaker je výborný program a jde to v něm jednoduše. My se ale zaměříme na náš problém – jak vytvářet hry v Delphi ? Na první pohled se Delphi zdají ve všech směrech nevhodné. (klidně rozpoutejte v komentářích diskusi – rád si poslechnu jiné názory) Už fakt, že Delfíni byli původně vytvořeny pro vývoj aplikací to nepodporuje. Je to kuli tomu, že jazyk pascal je velmi pomalý podobně jako ActionScript. (já vím že rychlost trochu vylepšili, ale na 3D to pořádně nestačí) Ale přece jen Delphi nabízejí nějaké možnosti. Akorát se musejí umět využít. A proto v tutoriálu se vás pokusím naučit alespoň nějaké věci. Začneme primitivními koulemi obalenými texturami přes kolize objektů až nakonec si vytvoříme 3ds mapu, kterou si nahrajeme a budeme chodit v ní. Takže nakonec jednoduchou 3D hru taky uděláme.

?source/*-