Hackujeme panelák


Diskuze   |   Zpět

Zdá se vám také, že je úhlopříčka vašeho monitoru ve světě hackingu až příliš malá? Určitě ano. Stejně se to zdá i nám a tak jsme na našem druhém srazu prodiskutovali možnost zahrát si pár počítačových her na monitoru, jehož plocha bude větší než 200 čtverečných metrů. Takový monitor by se pochopitelně sháněl velmi obtížně a proto jsme se rozhodli pro hack panelového domu (samozřejmě se svolením obyvatel), tak aby jednotlivé pixely tvořily okna bytů, která budou rozsvícená nebo zhasnutá. Ze vzdálenosti několika desítek metrů se budou i s takto malým rozlišením tvářit, jako výborná hrací plocha. Na paneláku bychom si tak chtěli zahrát hry, jakými jsou Tetris, Snake, Pong a jim podobné, pro něž bude toto rozlišení dostačující.


Podobně, jako si výše popsaným způsobem vyrobíme maxi monitor, vyrobíme si za použití jednočipového počítače i miniaturní zařízení, jehož prostřednictvím budeme vše ovládat.


Example

Podobný projekt se v historii již podařilo realizovat hackerům z Technology House a Brown Univesity, kterí si podobným způsobem zahráli Tetris na výškové budově v USA (viz stránky projektu). My v žádném případě nechceme jejich projekt kopírovat, ale protože jde o myšlenku zcela ojedinělou, stojí za to si ji připomenout a vylepšit o nové nápady.


Výzva to rozhodně není jednoduchá. Bude vyžadovat spousty práce, času, peněz, ale hlavně chuti, která nám však rozhodně nechybí. Navíc k realizaci projektu může přispět kdokoliv z vás a proto jsme o zdárném uskutečnění tohoto projektu přesvědčeni.


V současné době hledáme:

  • vhodnou budovu (Nachází-li se ve vašem okolí vhodná výšková budova, budeme rádi pokud nám zašlete její fotografii s adresou. Za vhodnou považujeme budovu s minimálně deseti patry a sedmi okny vedle sebe. Herní strana by neměla být narušena vnitřním schodištěm a každé místnosti by mělo náležet jen jedno okno. Na budovu je důležitý volný výhled ze vzdálenosti 50-150m a neměla by se nacházet v příliš osvětleném nočním prostředí.)
  • progamátory (Sháníme programátory, kteří by v assembleru naprogramovali jednoduché hry jako Tetris, Snake, Pong, apd. Je jedno, pod jakou platformou budou tyto hry vytvářeny, ale v konečné fázi dojde k jejich přepsání do assembleru pro vhodný jednočip.)
  • elektrotechniky (Velkým přínosem budou také ti, kteří mají znalosti v oblasti elektrotechniky, radiokomunikací, mikroprocesorové a číslicové techniky.)
  • sponzory (Uvítáme jakoukoli sponzorskou výpomoc a to jak finanční, tak ze strany mediální podpory. Jednotlivým sponzorům vyhradíme reklamní prostor na místech spojených s organizací a konáním této akce.)

Všem, ktreří se rozhodnou vložit část svého úsilí do realizace tohoto projektu, předem děkujeme.


Jak jsme daleko:

Technická stránka

Po technické stránce se projektu věnuje martalien, který předložil návrhy ovládání jednotlivých světel v místnostech pomocí vysokofrekvenčního signálu vedeného stávajícími rozvody 230V nebo radiovým signálem. V současné době jsou vytvořena schémata přijímače a vysílače, která čekají na své odzkoušení.

Schéma přijímače Schéma vysílače


Navržené budovy

Internát SPŠE Plzeň (11x9 pixelů, každé čtyřokno = jedna místnost)

SPŠE Plzeň SPŠE Plzeň