Zpět na seznam článků     Zpět na článek

Komentáře ke článku

 
 
 BBCode
sukovanej | E-mail | Website | ICQ 42741845227.9.2012 23:16
Podívejte se na článek [link] Myslím, že Vám to pomůže s problémem.
sukovanej | E-mail | Website | ICQ 42741845227.9.2012 21:43
Pardon, mám v tom kódu chybu. Na druhém řádku se ta instance samozřejmě jmenuje ButtonX.
sukovanej | E-mail | Website | ICQ 42741845227.9.2012 21:41
Jednodušší je tu instance tlačítka přidat do kolekce Controls konkrétního objektu. např.:
Button ButtonX = new Button();
button.Text = "Tlačítko";
this.Controls.Add(ButtonX);


Kde místo this můžete použít název komponenty (např. Form1). This v tomto případě představuje instanci třídy, v které je klíčové slovo this použito (takže např Formulář Form1)
Matesz27.9.2012 16:33
Už jsem na to přišel :) špatně jsem si to přečetl, myslel jsem že za this má ještě něco být...
Matesz27.9.2012 16:24
w0ng: Mohl bys mi vysvětlit to s tím přichycením tlačítka ? Mám tuhle Fci ale nevím jak tam mám to tlačítko přichytit. Když tam zkouším dát Form], tak to nefunguje.

private void button1_Click(object sender, EventArgs e)
{
Button tlac = new Button();
tlac.Parent = this.Form nefunguje...
}

Diky
w0ng27.9.2012 15:37
S tou diakritikou naprosto souhlasím, nikdy ji nepoužívám, jen mi přišla zajímavější, když to koncipuješ pro úplné začátečníky. Protože to lze a v zásadě to chyba není.

Přijde ti opravdu samozřejmé, že každý, kdo umí přehodit prvek z toolboxu na formulář zná pojmy jako objekt, jeho vlastnosti atp.? Řekl bych, že spíš naopak. Popisuješ krok po kroku tažení myší, ale tyto pojmy jsou samozřejmé? :-)

Nicméně dobrá práce, jen tak dál.
sukovanej | E-mail | Website | ICQ 42741845227.9.2012 14:58
Sice jsem to neuvedl, ale je to myslím samozřejmé. Kód uvedený v komentáři níže byl jen díky prostředí Visual Studiu vygenerován automaticky v souboru *.cs , který přísluší danému formuláři formuláři.

Jen bych byl opatrný s diakritikou v kódu, které se v žádném případě normálně nepoužívá :)
w0ng26.9.2012 23:46
Jen bych doplnil, že přidávání tlačítek a dalších prvků je možné také dynamicky. Tedy vytvořením objektu. To se může hodit např. v případech, kdy chceme vytvořit velký počet objektů (např. kdybychom si z tlačítek chtěli udělat hrací plochu o rozměrech 20x20).

Každý objekt se vytváří pomocí klíčového slova „new“. Vytvoření tlačítka tedy může vypadat nějak takto:

Button čudlík = new Button();

Dále je potřeba tlačítko „přichytit“ na formulářové okno určením jeho rodiče:

čudlík.Parent = this; // v this by teď být
// měl být bjekt formuláře

Stejně tak lze dynamicky měnit každá z jeho vlastností, např.:
čudlík.Size = new Size(30,20);


Stránky: 1