Zpět na seznam článků     Číst komentáře (68)     Verze pro tisk

Zabezpečení vozidel 1.díl

Autor: Van_Pr0meTheus   
12.12.2006

Prvni ze serie clanku ktera by vam mela priblizit jak se da dostat do auta, jak vyradit alarm, jak nastartovat etc. a seznamit se ze zakladnimi principy obchazeni elektronickych a mechenanickych zabezpecovacich prvku. Prvni clanek je o otevirani dveri. AKTUALIZOVANO!!!



Tato serie clanku by vam mela priblizit jak se da dostat do auta, jak vyradit alarm, jak nastartovat etc. a seznamit se ze zakladnimi principy obchazeni elektronickych a mechenanickych zabezpecovacich prvku.
Urcite uz jste nekdy ve filmu videli jak hrdnina sedl do auta, vyrval z palubni desky par dratu, zajiskril, natastartoval a jel. Na to zapomente! Verte mi ze to pravdu neni tak jednoduche, jednak tam nevedou tri draty ale vedou tam cele svazky dratu. A jeste vy musite presne vedet ktery mate vybrat svazek a ktere draty prerusit ktere ne. A toto vsechno vam chci priblizit v tomto clanku. Clanek bude rozdelen na vice dilu a pujdeme postupne od vniknuti do vozu, pres vyrazeni bezepecnostich systemu az po nastartovani.

Jak otevrit dvere


Prvni predpoklad pro zdolani auta je ze se do nej musime nejakym zpusobem dostat. Nejjdenodussi je to asi cihlou ale tento zpusob bych vam z pochopitelnych duvodu nedoporucoval. My se budeme zabyvat spise zpusoby s zadnym nebo minimalnim poskozenim vozu.
Urcite vsichni znate ze skodovek vyhackovani. To se strhne gumove tesneni u okna ridice a vhodnym dratem se vyhackuje mechanismus zamku. Tohle je vsak hodne amatersky zpusob a pokud nemate v ruce grip tak vam to bude dlouho trvat.
U starsich vozu a u vozu ktere nemaji komplikovane alarmy je nejlepsi pouzit bumpkey o tech se dozvite z clanku od cCumina takze ja jenom podotknu ze pro kazdou znacku si musite vyrobit jiny bumpkey takze nemuzete pouzit klicek z Fordu na Nissana.
U nekterych vozu bumbkey z nejakych duvodu pouzit nemuzete nebo s nim neumite a potrebujete jiny zpusob. Proto vznikla jedna "chytra knizka" kde jsou vsechny tyto zpusoby zobrazeny pro vetsinu typu aut. Specialni naradi z teto knihy koupite v pomuckach pro kutily, na internetu nebo je prodavaji samotni prodejci vozu. Nejake ukazky profi naradi ktere se pouziva k otevirani aut: img1_ img2_ img3_ img4_ img5_ img6_ img7_ img8

V americe jsou i specializovane prodejny s timto naradim link . K tomuhle vercajku se ale bohuzel nejspis nedostanete...
Nejcasteji se auto otevira tak, ze si trosku odpacite vrchni ram dveri a vsunete do mezery takovy specialni nafukovaci polstarek s pumpickou tzv. AIR-JACK. Parkrat zapumpujete a uz muzete nejakym nastrojem otevrit dvere treba klikou nebo vysunete cudlik od zamku.
Na strance www.locksmith.cz muzete taky najit velmi ucinne naradi ale ceny jsou trosku premrstene. Jinak kdyz si zde koupite klicovy kopirovaci system tak neni problem nasilim vytrhnout zamek (starsi vozy) a zkopirovat si klic. Auto pak jde otevrit sroubovakem (ne krizovym!:-D) a pomoci vami vyrobeneho klice nastartovat.

U nekterych vozu (napr.Favorit) staci prilozit rozpuleny tenisovy micek ke skvirce pro klic a bouchnout do nej. Vznikne pretlak ktery oterve zamek. Nekdy je to ale mnohem jednodussi.
Tatovo sluzebni auto Opel Omega combi bezne odemykam klicem od bytu nebo malym nozikem:-)

Dalsi zpusob je vzit takovou tu umelhmotnou stahovaci pasku co se pouziva na palety, prelozit ji a prostrcit ji mezi prednimi dvermi, chytnout cudlik zamku, utahnout a potahnout k sobe a nahoru. A jste vevnitr...

Pokud ma auto centralni zamykani na dalkove ovladani, tak staci mit scaner, ktery vyhleda kod centralu. Pak jen staci pockat az si majitel zavre auto, zachytnout kod a pak si specialni vysilackou otevrete auto a tim se vyradi i alarm(O tom ale jindy...). Tyto zarizeni jsou vsak pro normalni smrtelniky nedostupne a velmi drahe, proto muzete zkusit trosku drevarsky zpusob - univerzalni dalkove ovladace pracuji na podobnych frekvencich a tak staci jen vhodne namirit na auto a nechat ovladac vyhledavat zarizeni. Pokud vozidlo pouziva infracervene senzory, melo by to odekmnout a vyradit alarm.

Dalsi moznost je pouzit dusik. Ten se pouziva velmi casto protoze s nim daji prekonat jak dvere (tady vsak musite pocitat s ponicenim vozu!) tak napriklad paky na volant, zamek zpatecky(nastrika se dusik na zamek a pak staci jen klepnout a je po zamku), ale i elektronicke bezpecnostni systemy jako GPS lokatory (staci nastrikat dusik na stenici) apod. o tom ale az v jine casti...

Zaver

Stejne jako u hackingu tak i u zdolavani aut existuje mnoho zpusobu jak dosahnout sveho cile. Ja jsem se snazil jen popsat ty nejzakladnejsi zpusoby se kterymi se dostanete do vetsiny vozu. Kdyz se chcete dostat do konkretniho auta tak si nejprve sezente vsechny prospekty a servisni prirucku ve ktere najdete vetsinu cest do vozu.
Take si zjistete jestli ma vas vuz alarm pripadne jaky.

To je ode mne prozatim vse. Pokud mate nejake otazky klidne se ptejte a dejte vedet jestli se vam clanek libi at mam chut psat dalsi:-)

Tento clanek slouzi jen a pouze pro studijni ucely. V pripade jakehokoliv zneuziti se vzdavam odpovednosti.
--Van_Pr0metheus--

Všechny díly seriálu

Zabezpečení vozidel 1.díl
Líbil se Vám článek?
Budeme potěšeni, pokud vás zaujme také reklamní nabídka

Social Bookmarking

     





Hodnocení/Hlasovalo: 1.77/160

1  2  3  4  5    
(známkování jako ve škole)