Česká spořitelna měla problémy s potvrzovacími SMS

Zdroj: SOOM.cz [ISSN 1804-7270]
Autor: Batou
Datum: 23.8.2013
Hodnocení/Hlasovalo: 0/0

Chyba v databázi znepřijemnila život tisícům lidí, využívající internetové bankovnictví. Kdo za to mohl?

Od středečního večera nemohli klienti ČS odesílat potvrzovací SMS k platebním příkazům. Problém se týkal několika tisíc klientů T-Mobilu. Pokud SMS nakonec přišla, bylo to i s několikahodinovým spožděním. Čí to byla vina? Martina Kemrová, mluvčí T-Mobile, v tom má jasno: Problém je na straně České spořitelny. Prověřili jsme jediný kanál, který je dedikovaný pro tuto banku a ten je z naší strany funkční, řekla pro iDNES. Za zmínku stojí také rychlost reakce spořitelny - ještě ráno kolem deváté hodiny nebyla na webu Servis24 žádná zmínka o výpadku.

A co se tedy vlastně stalo? Klient si na pobočce ČS měnil telefonní číslo pro zasílání autorizačních SMS. To se však objevilo u několika dalších tisíc klientů. Během 2 hodin se mu tak v telefonu nashromáždilo 300 potvrzovacích SMS a mnoho lidí mu volalo a „nadávalo mu do hackerů“.

Podle banky se jednalo o chybu v databázi, kterou již odstranili. Ve čtvrtek, v odpoledních hodinách, bylo podle spořitelny vše v pořádku (podle některých komentujících však ne). Tak to po případu v Komerční bance vypadá, že banky ani žádné geniální hackery k problémům nepotřebují. Stačí na to běžný uživatel.