Zpět na seznam aktualit     Číst komentáře (0)     Verze pro tisk

I kolibřík dokáže nahnat strach, zvlášť když je to Google Hummingbird

Autor: danielberanek   
27.9.2013

USA, CA – Inženýři světového supervyhledávače oznámili zásadní změnu v algoritmu vyhledávání. Je součástí posledního update zvaného Hummingbird, jenž byl potichu zaveden v posledním měsíci. Dle viceprezidenta Amit Singhala by mělo jít o stejný zlom ve způsobu poskytování odpovědí, jaký před třemi lety přinesl Caffeine.


Změna by měla ovlivnit až 90 % všech odpovědí. Oproti minulým updatům zaměřeným proti placenému ovlivňování výsledků, by se měl Hummingbird soustředit na koncept dotazu (jeho kontext, souvislosti a smysl) více než na samotná klíčová slova.

Krom kolibříka samotného Google pokračuje v ucelování informací na vlastních stranách v podobě Knowledge Graph a Google Now. U těch by se měl rozšířit záběr zpracovávaných informací, počet jazykových mutací i nabídka další práce s extrahovanými informacemi. Hledání by nyní mělo být schopno poskytnout nejen odpovědi, ale i srovnání hledaných alternativ.

Celkově změna vypadá jako ušitá na míru heslu Nenuťte uživatele přemýšlet. Singhal poznamenává: Změna je reakci na stále běžnější zadávání dlouhých dotazových frází. Lidé pomalu odvykají fragmentaci dotazu na slova odpovídající tématu dotazu. Toto zvýšení komfortu (a snížení kognitivní náročnosti) na straně běžných uživatelů bude nejspíš vykoupeno nejednou bezesnou nocí online marketérů a SEO specialistů.

Zdroj: http://abcnews.go.com/Technology/wireStory/google-retools-in…


Social Bookmarking

     





Hodnocení/Hlasovalo: 0/0

1  2  3  4  5    
(známkování jako ve škole)